تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۸۶۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسوول صندوق نوآوری و شکوفایی:
استفاده بهینه ازنیروی علمی مانع مهاجرت نخبگان می‌شود
مشاور رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: باید به گونه ای از منابع انسانی و نیروی علمی استفاده شود که نخبگان و فعالان علمی به کشورهای دیگر مهاجرت نکنند.

محمد حسن صادقی پنجشنبه در نشستی با صنعتگران و کارآفرینان خوزستان در سراسری اجتماعات سازمان صنعت و معدن خوزستان در اهواز اظهار کرد: نباید به گونه ای در کشور عمل شود که نخبگان برای کسب درآمد بیشتر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

وی گفت: در خوزستان، با وجود ظرفیت منابع انسانی بالا باید به دنبال تولید مبتنی بر فناوری بود.

وی افزود: تفاوت تولید عادی با تولید مبتنی بر فناوری، به دست آوردن ارزش افزوده چندین برابر بالاتر است.

صادقی بیان کرد: بالغ بر 220 هزار دانشجو در خوزستان مشغول تحصیل هستند که در آینده نیاز به شغل و زندگی خوب را دارند و با توجه به اینکه جذب شدن در مشاغل دولتی به سختی امکان پذیر است باید به وسیله علم و فناوری به تولید درآمد و اشتغال پرداخت.

مشاور رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: در گذشته درآمد کشور متکی بر نفت و مواد خام نفتی بود اما امروزه برای درآمد زایی و استغال هر چه بیشتر باید به سمت فناوری و پروژه های علمی حرکت کنیم.

صادقی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بر گرفته از صندوق توسعه ملی است که هر ساله نیم درصد از بودجه کشور به این صندوق تزریق می شود و ماموریت اصلی این صندوق حمایت از شرکت ها و مراکز علمی بخش خصوصی و رشد و پیشرفت فناوری است.

وی بیان کرد: هیچ سهمیه استانی برای شرکت های خصوصی وجود ندارد و هر شرکت در هر کجای کشور می تواند از بودجه این صندوق استفاده کند.

وی با اشاره به شرایط شرکت ها برای استفاده از بودجه این صندوق اظهار کرد: تنها شرکت های خصوصی می توانند از بودجه این صندوق استفاده کنند و شرکت های دولتی و دانشگاه ها امکان استفاده از این صندوق را ندارند.

وی گفت: شرکت هایی که به عنوان شرکت دانش بنیان معرفی شده اند می توانند از بودجه این صندوق استفاده کنند.

در این نشست جمعی از صنعتگران مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار