تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۶۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامری:
مشکلات منطقه ۹۰ هکتاری خرمشهر مربوط به گذشته است
نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: تمامی مشکلاتی که منطقه ۹۰ هکتاری خرمشهر با آن دست و پنجه نر می کند مربوط به گذشته است.

عبدالله سامری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات منطقه ۹۰ هکتاری خرمشهر از ۱۴۰ مورد تخلف در مسکن و شهرسازی که در گذشته رخ داده بود پرده برداشت و گفت: دغدغه بزرگ من این است که تمام بدبختی های ایجاد شده برای مردم منطقه ۹۰ هکتاری همگی مربوط به تخلفات گذشته ای بود که باعث شد فعالیت پروژه ها در این منطقه متوقف و انجام نشود.

سامری اظهار کرد: افرادی متاسفانه در اداره مسکن و شهرسازی خرمشهر در گذشته بودند که خود مسبب بزرگ ایجاد این تخلفات هستند و با این کار خود شرایط سختی را برای ساکنان آن رقم زده اند در حالیکه مردمی که تجربه تلخ جنگ زدگی را داشته اند، مستحق چنین شرایطی نبودند.

وی در بخش دیگر گفت: اولویت اکنون در این منطقه ایجاد شبکه فاضلاب است چرا که تاکنون این منطقه وسیع فاقد شبکه فاضلاب بوده است.

سامری از سپردن انجام انشعاب های فاضلاب به پیمانکار فعلی خبر داد و گفت: پیمانکار مربوطه که در حال حاضر مشغول انجام زیرسازی در منطقه ۹۰ هکتاری است. تصمیم بر آن شد برای سرعت بخشیدن به این پروژه، انشعاب های فاضلاب این منطقه نیز به وی محول شود و روز شنبه هفته آینده برای عقد قرارداد به اداره آبفای خرمشهر خواهد آمد.

اختصاص شش میلیارد تومان

ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر نیز در این نشست اظهار کرد: دو میلیارد تومان از سوی مسکن و شهرسازی، دو میلیارد تومان از سازمان منطقه آزاد اروند و دو میلیارد تومان دیگر از استانداری که جمعا شش میلیارد تومان شده برای تکمیل زیرساخت های فاضلاب، انشعابات آب و برق و آسفالت این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پیمانکار مربوطه از قبل از ایام تعطیلات نوروز تعیین شده و مبلغ ابتدایی در حدود یک میلیارد تومان نیز برای آغاز کار به این منطقه تزریق شده بود به همین دلیل انتظار می رود کار به زودی با سرعت بالایی آغاز شود.

حیاتی، وضعیت این منطقه را در گذشته بحرانی برشمرد و اظهار کرد: وضعیت این منطقه با چالشی بزرگ مواجه شده بود و امروز با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارت هایی که انجام خواهیم داد در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی این منطقه خواهیم بود.

حیاتی در پایان گفت: انتظاری که از تمامی دستگاه های مربوطه در این جلسه داریم این است که فعالیت ها باید منظم و دقیق ادامه پیدا کند تا خدایی ناکرده شاهد دوباره کاری و صرف هزینه های مجدد در این منطقه نباشیم.

بعد از این جلسه که یک ساعت و نیم به طول انجامید مسئولین مربوطه با همراهی فرماندار خرمشهر و نماینده مردم از منطقه نود هکتاری بازدیدی میدانی کردند و از روند فعالیت ها را در این منطقه از نزدیک نظارت به عمل آوردند.

منطقه ۹۰ هکتاری از مناطقی در خرمشهر است که از زمان بازسازی و بازگشت مردم بعد از جنگ مهجور مانده بود و در این مدت به دلایلی مختلفی سازندگی مناسبی در آن نشده بود و مردم این منطقه با مشکلات عدیده ای دسته و پنجه نرم می کردند. از این روی امروز فرماندار خرمشهر، نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، مسئولان آبفا، مسکن و شهرسازی، اداره برق، اداره گاز گرد هم آمدند تا بعد از این جلسه در بازدیدی میدانی از روند فعالیت های عمرانی این منطقه نظارتی جامع داشته باشند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار