تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۸۶۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون قضایی دادگستری خوزستان:
در دفاتر ثبت ازدواج از افراد با صلاحیت استفاده شود
معاون قضایی دادگستری استان خوزستان گفت: دربحث ثبت واقعه ازدواج در دفاتر ثبت ازدواج از افرادی که صاحب صلاحیت هستند استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید سعدی در مراسم تاسیس اولین کانون سردفتران و دفتر یاران استان خوزستان در تالار ملی حفاری اهواز اظهار کرد: از حکومت اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این انتظار می رود که از افرادی که دارای اخلاقیات اسلامی و مناسب در ثبت واقعه ازدواج هستند در دفترخانه های ازدواج اسفتاده کنند و امر مهم ثبت ازدواج را در سلامت کامل انجام دهند.

وی گفت: این توقع از سازمان ثبت اسناد حکومت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که مردم متصدی امور اسنادی را دست بگیرند تا فعالیت امور ثبت اسناد در بهترین حالت ممکن انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعدی افزود: سردفتران و دفتریاران نمایندگان مردم هستند و بار بزرگی از دولت در بخش اسناد و املاک بر عهده این قشر است.

معاون قضایی دادگستری استان خوزستان گفت: متاسفانه دریافت کد رهگیری برای صدور سند در بنگاه های معاملاتی انجام می شود که می تواند در ایجاد بروز بسیاری از تخلفات دخالت داشته باشد برای این مهم باید برنامه ای اندیشیده شود.

همچنین در ادامه مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارخوزستان اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید بر این اساس است که تشکل های مردمی را توسعه دهد.

علی عماد افزود: راه اندازی انجمن ها باعث می شود که خواسته های مردم در چهارچوب قانون انجام شود و برای اینکه جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم باید تشکل های مردمی را توسعه داد.

وی افزود: در بحث توسعه دولت الکترونیک اقدامات زیاد یانجام شده اما با وجود تلاش های زیادی که در این زمینه انجام گرفته بیشترین استفاده از این بخش را بانک ها داشتند و دستگاه های اجرایی در اجرای آن چندان موفق نبودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارخوزستان افزود: توسعه دولت الکترونیک باعث سرعت بخشیدن به ارائه خدمات به مردم می شود و هزینه ها را کاهش می دهد و علاوه برآن از اجرای روش های سنتی اداری جلوگیری می کند.

عماد بیان کرد: بیشتر درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شود و تنها 15 درصد از درآمد دولت در بخش عمرانی صرف می شود به همین منظور گرایش به سمت ایجاد تشکل های مردمی در کاهش هزینه های دولت بسیار موثر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار