تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۸۶۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حقیقت‌پور :
شأن ظریف بالاتر از مناظره با تام کاتن بی‌ادب است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن پیشنهاد فراگیری چند واحد درسی درباره ادب و نزاکت به نمایندگان آمریکا قبل از ورود به کنگره گفت: ملت ایران به بیگانگان اجازه نخواهند داد به وزیر خارجه کشورشان توهین شود و مورد تخریب قرار گیرد.

منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره توهین «تام کاتن» سناتور کنگره آمریکا به محمدجواد ظریف و پیشنهاد مناظره با وی گفت: پیشنهادم به مردم و مسئولان آمریکایی این است که قبل از انتخاب اعضای کنگره توسط مردم چند واحد درسی با موضوع نزاکت و ادب توسط نمایندگان کنگره گذرانده شود.

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم مردم آمریکا بی‌ادب باشند، افزود: نمی‌دانم چرا تام کاتن اینقدر بی‌ادب است، ولی بهتر این است که مقدمه ورود به پارلمان آمریکا فراگیری چند درس در راستای ادب و نزاکت باشد زیرا پارلمان نمونه‌ای از کل هر کشور محسوب می‌شود و اگر سناتورها و اعضای پارلمان بی‌ادب باشند حتماً نشان‌دهنده بی‌ادب بودن مردم است.

حقیقت‌پور اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم اخلاق و نزاکت برای برخی نمایندگان بی‌ادب آمریکایی در دانشگاه‌های این کشور درس داده شود تا بیش از این آبروی آمریکایی‌ها در دنیا نرود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیشنهاد مناظره تام کاتن با ظریف نیز خاطرنشان کرد: نیازی به برگزاری مناظره ظریف با وی نیست زیرا خود من به عنوان یک نماینده کوچک حاضرم راجع به خیانت‌های آمریکایی‌ها در جهان با این سناتور بی‌ادب به مناظره بپردازم.

وی تصریح کرد: شأن ظریف بسیار بالاتر از برگزاری مناظره با افراد بی‌ادب و بی‌نزاکتی چون تام کاتن است و ایرانی‌ها به هیچ وجه اجازه نخواهند داد به وزیر خارجه کشورشان توهین شود و از سوی بیگانگان مورد تخریب قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: هر جای دنیا سناتورهای آمریکایی تمایل داشتند حاضرم با آنها مناظره برگزار کنم و اگر آنها جرأت دارند به من ویزا دهند تا در پارلمان آمریکا از جنایت‌های آنها در حق بشریت مطالبی را بگویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها جرأت مسافرت به ایران برای مناظره ندارند، افزود: اگر این افراد به ایران بیایند ما با آنها مناظره‌ای نخواهیم گذاشت زیرا ایرانی‌ها در راستای مهمان‌نوازی از مهمان خود فقط پذیرایی می‌کنند در حالی که تام کاتن با بی‌ادبی به مهمان کشورش توهین کرده است.

وی افزود: ما به سناتورهای آمریکایی نشان خواهیم داد که جفاهای آنها علیه ملت ایران، ژاپن و ویتنام چه مواردی بوده است. ضمن اینکه همین حمایت آنها از رژیم پهلوی هم ویترینی از جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکایی‌ها علیه ملت ایران محسوب می‌شود.

حقیقت‌پور گفت: آمریکایی‌ها میلیاردها دلار اموال ملت ایران را غارت کردند و حق توحش از دولت می‌گرفتند و من از آنها سوال می‌کنم آیا این امر معنایش خدمت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار داشت: ما اجازه نخواهیم داد که ظریف با فرد کوچکی مانند تام کاتن مناظره کند، البته خودم حاضرم در هر جای دنیا که آمریکایی‌ها خواستند ضمن مناظره جنایت‌های آنها را گوشزد کنم البته به شرطی که داور آن مناظره مظلومین و محرومین باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار