تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۸۷۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان:
اجرای موفق طرح آبیاری و زهکشی در آبادان نیازمند همت مردم و کشاورزان است
فرماندار ویژه آبادان گفت:امیدوارم با همراهی و مشارکت تمام مردم و به‌ویژه کشاورزان منطقه و همت و عزم جدی مسئولان بتوانیم شاهد برداشته شدن گام‌های موفق‌تر و موثرتری در زمینه اجرای طرح آبیاری و زهکشی در آبادان باشیم.

عزیزالله شهبازی امروز اظهار کرد: فرآیند اجرای طرح زهکشی و آبیاری اراضی کشاورزی در آبادان به گونه‌ای بود که نه تنها کارایی مورد نظر را نداشت بلکه برای رفع مشکلات فراوان پیرامونی آن، چهار جلسه با حضور معاونان وزیر جهادکشاورزی و مدیران استانی و محلی و مسئولان اجرایی این طرح، در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: طرح زهکشی و آبیاری اراضی کشاورزی آبادان، بخشی از طرح 550 هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان است که نخستین گام‌های اجرای طرح در این شهرستان برداشته شد.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: در ابتدای کار 4 هزار و 500 هکتار در آبادان برای اجرای طرح زهکشی و آبیاری پیش بینی شد که این میزان بعدها به 23.5 هکتار افزایش یافت.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: در فرآیند جدید، شرکت ماهان نصر کرمانشاه متولی اجرای طرح مذکور در آبادان شد که سریعا نسبت به تجهیز کارگاه و آغاز به کار اقدام کرد.

شهبازی گفت: آبادان پیش از جنگ تحمیلی با استحصال و تولید 150 هزار تن انواع خرما به عنوان پایتخت خرمای ایران محسوب می‌شد که متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از بروز جنگ تحمیلی، در بحث کشاورزی همچنان نتوانسته به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان منطقه نیز به دلیل مصائب و سختی دوران جنگ تحمیلی و اینکه تمام مایملک خود را از دست داده بودند، هیچگاه به خانه‌های خود بازنگشتند.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: در زمان حاضر با توجه به نقشه راه کاملی که دولت تدبیر و امید برای شهر آبادان طراحی کرده، در چندین جناح در حال کار هستیم.

معاون استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد تا با همراهی و مشارکت تمام مردم و به‌ویژه کشاورزان منطقه و همت و عزم جدی مسئولان در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت بتوانیم شاهد برداشته شدن گام‌های موفق‌تر و موثرتری در زمینه اجرای طرح آبیاری و زهکشی در آبادان باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار