تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۸۷۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره راه وشهرسازی خرمشهر:
چهار خطه اهواز به خرمشهر باید در قالب طرح ملی قرار گیرد
رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: چهار خطه اهواز به خرمشهر باید در قالب طرح های ملی قرار گیرد، زیرا این جاده با اعتبارات استانی تکمیل نمی شود.

رضا جلالی افزود: طرح چهار بانده کردن محور جاده اهواز – خرمشهر مستلزم تخصیص اعتبار و قرار گرفتن در ردیف طرح های ملی است و در قالب طرح های استانی تکمیل نمی شود.

وی با بیان ترافیک سنگین در محور اهواز به خرمشهر، گفت: علاوه بر این ترافیک سنگین در جاده امام جعفرصادق (ع) خرمشهر تا اهواز نیز به دلیل ورود کامیون های سنگین از سمت آبادان به طرف پل یادگار امام، بر مشکلات ترافیکی این مسیر افزوده است.

جلالی اظهار داشت: طی سال های گذشته به دلیل افزایش فعالیت حمل و نقل دریایی در بندر و دریانوردی و پایانه مرزی شلمچه و تردد کاروان های راهیان نور، ترافیک جاده ای محور اهواز خرمشهر افزایش یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر تصریح کرد: شرکت نفت برای چهار بانده کردن محور اهواز به خرمشهر پیگیری هایی انجام داد ولی به دلایل مشکلات اعتباری این کار به نتیجه ای نرسید.

رییس اداره راه و شهرسازی خرمشهر همچنین با بیان اجرای کریدور شمال به جنوب کشور، ادامه داد: طرح کریدور شمال به جنوب در واقع تا خرمشهر پیش بینی شده است، ولی تا کمربندی جاده غرب اهواز اجرا شده و مسیر 110 کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر اجرا نشده است.

جاده اهواز خرمشهر مهم ترین جاده حمل و نقلی کشور قبل از جنگ و اصلی ترین جاده ارتباطی خرمشهر با اهواز تا خرمشهر 120 کیلومتر فاصله دارد.

علاوه بر تردد کاروان های راهیان نور، کاروان های حج و زیارت و شهروندان به طور متوسط روزانه 500 کامیون حمل کالا از جاده امام جعفر صادق(ع) و جاده قدیم خرمشهر اهواز تردد می کند.
:
:
:
آخرین اخبار