تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۸۸۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان عنوان کرد:
پوشش کل خوزستان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه تا آخر امسال
مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان از بهره مندی و پوشش کل مناطق استان از اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه تا پایان امسال خبر داد.

کریم آرمات در نشست خبری که روز سه شنبه 5 خردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت فناوری ارتباطات در زندگی روزمره اظهار کرد: اهمیت ارتباطات در همه بخش ها مشخص است زیرا ارتباط، زمینه هماهنگی بین بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند و حتی می‌تواند صدای یک کشور را به گوش جهان برساند.

وی درباره عملکرد این شرکت در طول یک سال گذشته افزود: تلاش این مجموعه رساندن بسترهای ارتباطی به نقاط دور است زیرا دسترسی همه مردم به تکنولوژی و فناوری ارتباطات موجب رشد فرهنگی استان می‌شود.

آرمات تصریح کرد: وجود فناوری ارتباطات یک ضرورت است که باید به سرعت پیش برود و تلاش شرکت مخابرات در سال‌های گذشته در این راستا بوده است که اقدامات مختلف در زمینه تامین سرویس‌های ثابت، دیتا و همراه از جمله این تلاش‌ها است.

وی عنوان کرد: امروز تعرفه اینترنت در کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزان است و در بیشتر مواقع هزینه‌های انجام شده جهت برقراری سیستم ارتباطی سیار و ثابت بیش از درآمدهای کسب شده ناشی از این ارتباطات است.

مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان ادامه داد: سال گذشته ظرفیت نصب شده بخش دیتا به بیش از 17 هزار پورت رسید که ظرفیت استان در این بخش دو برابر شد.

آرمات افزود: در زمینه تلفن ثابت سال گذشته با توسعه‌ای که انجام شد، تعداد مشترکین تلفن ثابت از مرز یک میلیون شماره گذشت و برنامه امسال ما افزودن 100 هزار مشترک جدید در مناطق تازه ساخت است.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود 68 میلیارد تومان اعتبار در اجرای پروژه‌های بخش تلفن ثابت صرف شد. امسال نیز بیش از 60 میلیارد تومان پروژه در این بخش در دست اجرا داریم که با تکمیل آن‌ها خدمات ما به سمت ارتقای کیفیت و کمیت سوق داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان گفت: در بخش تلفن همراه تلاش‌های فراوانی انجام شده است و تعداد مشترکین این بخش از مرز 3 میلیون و 700 هزار نفر گذشت.

وی با اشاره به پروژه‌های فاز 5 و 6 اینترنت پر سرعت در استان تصریح کرد: در فاز 5 بیش از 40 درصد شبکه تلفن همراه و دکل‌های BTS بازسازی، نوسازی و سیستم‌های جدید نصب شد. اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، ماهشهر و امیدیه از این طرح‌ها بهره مند شدند و 116 سایت جدید در این شهرها راه اندازی شد.

آرمات اظهار کرد: در فاز 6 نیز شامل ارائه خدمات نسل جدید تلفن همراه ( G3 و G4)، اقداماتی صورت گرفته است که در این راستا 212 سایت در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، بندر ماهشهر، دزفول، شوشتر، بهبهان و سوسنگرد راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته خوزستان در ارائه بیشتر نسل سوم تلفن در کشور استانی ویژه بود و امسال نیز این سیستم در کل مناطق استان فعال خواهد شد.

آرمات اظهار کرد: سال گذشته برای روستاییان 60 آبادی زیر 20 خانوار و 48 روستای بالای 20 خانوار تلفن خانگی نصب شد و در راستای عمل به توسعه بیشتر روستاها و تاکید دولت، این فعالیت امسال نیز ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری 21 میلیارد تومانی در ارتقای پهنای باند مراکز شهرها از اقدامات دیگر در سال گذشته بود که این مساله کاهش ترافیک را به دنبال داشته است.

آرمات با اشاره به تعیین تعرفه خدمات برای سرویس‌های رایگان 118 و 117 تصریح کرد: تعیین تعرفه برای این سرویس‌ها از زمان خصوصی شدن این شرکت مطرح شد زیرا این سرویس‌ها برای ما بسیار پر هزینه بود. در حال حاضر با تعرفه‌هایی که می‌گیریم تنها بخشی از هزینه‌های این سرویس‌ها به دست می‌آید.

مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 میلیارد تومان مطالبات وصول نشده داریم که این مطالبات مربوط به مشترکین اداری و خانگی می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار