تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۹۱۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵ واحد آموزشی عشایر خوزستان مهرماه افتتاح می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه ۲۵ واحد آموزشی در سطح مناطق عشایر خوزستان مهرماه امسال افتتاح می‌شود، گفت: در صدد خرید ۶۰ دستگاه کانکس در یک ماه آینده هستیم.

با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان 14 هزار دانش آموز دارد که در 14 منطقه مستقر هستند، اظهار داشت: در خوزستان یک هزار و صد پرسنل آموزشی، اداری و ستادی در 587 مدرسه فعالیت دارند که با توجه به مشکلات وسیع در زمینه آموزش عشایر با کمبود پرسنل مواجه هستیم.

وی افزود: مشکلات عشایر همانند اقیانوس بیکران است که اگر بدون برنامه و تدبیر در راه حل این معضلات و مشکلات گام براشته نشود به دلیل کثرت مشکلات  غرق خواهیم شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه70 درصد معلمان عشایر غیربومی منطقه عشایر نشین هستند، بیان کرد: مدت ماندگاری معلمان عشایر یکی از مشکلاتی است که آموزش و پرورش عشایر با آن مواجهه است.

وی افزود: راه‌های صعب العبور، وجود تهدیدهای گسترده، به وجود آمدن مشکلات خانوادگی به دلیل راه طولانی، اختلاف حقوق ناچیز نسبت به حقوق معلمان شهری و عدم انگیزه کافی سبب شده معلمان علی‌رغم اینکه ایثارگریانه خدمت می‌کنند، ولی مدت ماندگاری کوتاهی در مکان مشخص به منظور تدریس داشته باشند.

قنبری با بیان اینکه امسال ورود نیروی جدید نخواهیم داشت، گفت: در مقطع ابتدایی و متوسطه با کمبود 400 معلم مواجه هستیم و باتوجه به اینکه باید کلاس‌های درسی را برگزار کرد  و با وجود تمام مشکلات ذکر شده نمی‌توانیم به نقل و انتقالات معلمان جواب مثبت بدهیم.

وی افزود: مشکلات سخت افزاری و نبود فضاهای مناسب و در شأن و منزلت معلمان به طوری که معلمان و دانش آموزان ناچار به ادامه روند سواد آموزشی در فضاهای کهنه و خطرناک هستند، از دیگر مشکلات آموزش و پرورش عشایر به شمار می‌رود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه تا رسیدن به رفع همه مشکلات و دغدغه‌ها فاصله بسیاری وجود دارد و مسئولان ارشد ما را در این زمینه حمایت کنند، اظهار داشت: از 587 فضای آموزشی خوزستان 80 فضای آموزشی غیر استاندارد سنگی با عمر ساخت بیش از 30 سال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فضا های آموزشی به 180 فضای آموزشی دو نوبته  و 400 فضای آموزشی یک نوبته ثابت صبح تقسیم بندی می‌شود، افزود: 150 مدرسه چادری، 60 مدرسه کانکسی و بیش از 40 مدرسه استیجاری جزو مدارس مناطق عشایری به شمار می‌رود.

قنبری درباره اعتبار تخصیص داده شده به آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان کرد: با توجه به تصمیم استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش و معاونت سازمان برنامه ریزی و بودجه 7 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد که 50 درصد آن جذب و مابقی به علت کسری بودجه محقق نشده است.

وی با بیان اینکه 25 واحد آموزشی در سطح مناطق عشایر خوزستان در حال احداث است و تا مهرماه امسال افتتاح می شود عنوان کرد: در صدد خرید 60 دستگاه کانکس در یک ماه آینده هستیم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: با توجه به نگاه عادلانه مسئولان  به مشکلات مناطق عشایر و مبحث بومی گزینی پرسنل آموزش و پرورش عشایر این فرصت برای برخی از نخبگان و علاقه مندان به شغل معلمی برای دانش آموزان عشایر ایجاد شده که از سهمیه ورود به دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار