تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۹۲۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز:
واگذاری پارک بانوان اهواز به معاونت فرهنگی شهرداری
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز از واگذاری بخشی از نخستین پارک بانوان اهواز به معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، در چند روز آینده خبر داد.

زیبا صالح پور روز شنبه اظهار کرد: پارک بانوان اهواز هنوز کامل تکمیل نشده و فقط مجموعه سرسرای ورزشی آن آماده است که این بخش نیز به دلیل نداشتن وسایل خنک کننده امکان استفاده نداشت.

نخستین پارک بانوان اهواز 20 بهمن 93 گشایش یافت، و اکنون پس از چهار ماه از بهره برداری ازاین پارک، اعلام شده که برای استفاده آماده نیست و فقط سرسرای ورزشی آن قرار است آماده سازی و بهره برداری شود.

صالحپور همچنین گفت: آماده سازی و بهره برداری سایر قسمت های پارک بانوان از جمله محوطه و پیست دوچرخه سواری و پیاده روها در برنامه های آینده این پارک است زیرا هم اکنون ساختمان صدا و سیما و منازل سازمانی استانداری به این پارک مشرف هستند.

وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، اظهار کرد: این قشر ، نیازمند فضایی برای ورزش و تفریح هستند که در آن احساس امنیت و آرامش کنند این در حالیست که تاکنون کمتر حق زنان در مسایل رفاهی شهری رعایت شده که در همین راستا زنان عضو شورای اسلامی شهر اهواز باید از فرصت ها برای بهبود امکانات شهری برای زنان استفاده کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از جانمایی پارک های بانوان شهر اهواز اضافه کرد: در ماه های اخیر احداث دومین پارک بانوان اهواز در پارک شهروند آغاز شده، اما معتقد هستم که جانمایی پارک ها باید بهتر از این باشد و امکان دسترسی بانوان به این اماکن در نظر گرفته شود.

صالح پور پارک هفت تیر (جنب مصلای اهواز) را محلی مناسب برای پارک بانوان دانست و گفت: تعداد زیادی از زنان علاقمند از این پارک استفاده می کنند اما به دلیل عمومی بودن مکان، ناچار به ورزش با مانتو و چادر هستند به همین دلیل به شهردار منطقه پیشنهاد دادیم که بخشی از پارک را ویژه زنان جداسازی کند.

ساخت پارک های بانوان از اوایل دهه 80 با الگو گرفتن از کشورهای اسلامی در کشور آغاز شد. این پارک ها به نحوی ساخته می شود که هیچ ساختمانی به آنها مشرف نباشد؛ به عبارتی روی زمین مرتفع ساخته و یا با دیوارهای بلند احاطه می شوند.

با وجود راه اندازی چند پارک بانوان در هر کلان شهر کشور و یا شهرهای بزرگ اما حتی یک پارک بانوان نیز در اهواز راه اندازی نشده است. پارک بانوان فعلی (در بلوار گلستان) با استاندارد تعریف شده برای این پارک ها که امکان فعالیت ورزشی آزادانه برای زنان را فراهم می کند همخوانی ندارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار