تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۲۶۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان قربانی احیای شرایط اقلیمی دیگر استان‌ها نشود
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور، وزیر نیرو و جهاد کشاورزی به طور جدی انتظار داریم که برای احیای اقلیمی دیگر استان‌ها خوزستان را قربانی نکنند.

خوزستان قربانی احیای شرایط اقلیمی دیگر استان‌ها نشوداسماعیل جلیلی اظهار داشت: خشکسالی و تغییرات جوی و تغییر شرایط آب و هوایی در سال‌های گذشته همه استان‌ها به ویژه خوزستان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: پدیده خشکسالی هر ساله رو به گسترش است و نتیجه این پدیده کم شدن کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و تشدید گردو غبار در استان است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان با راهکار هایی اثرات منفی خشکسالی را در استان کاهش داد، بیان کرد: بخش عمده ای از اثرات منفی خشکسالی را با هدایت مناسب منابع آبی و استفاده از فناوری‌های نوین در شبکه های آبیاری کشاورزی می‌توان کاهش داد.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه کشاورزی می‌تواند علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی سبب کاهش پدیده گرد و خاک شود، گفت: افزایش گرما و کمبود آب شرایط سختی را در آینده برای استان ایجاد خواهد کرد به همین دلیل از رئیس جمهور، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی به طور جدی انتظار داریم که برای احیای اقلیمی دیگر استان ها خوزستان را قربانی نکنند.

جلیلی افزود: جدا از اتفاقات گذشته و اینکه چرا با بی توجهی احداث سد ها صورت گرفته، امروز برای استفاده از این منابع آبی و بازگشت شرایط مطلوب و بهتر برای زمین‌های کشاورزی در مناطق شمالی و جنوبی استان باید به خوزستان توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی به وجود آمده برای خوزستان گفت: وزارت نیرو با توجه به تصمیماتی که در زمینه انحراف آب از سرچشمه‌ها می گیرد می‌تواند سبب وخیم‌تر شدن شرایط موجود در استان شود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
رييس زاده عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
نماينگان محترم خوزستان الان مهمترين اولويت شما جلوگيري از انتقال اب كارون و ديگر رودخانه هاي خوزستان است.....برادران متوجه هستيد؟؟؟ يا نه؟؟
ملتي كه به رودخانه هاي و اكوسيستم خودش رحم نمي كند نمي دانم چطور مي خواهد جهان را مديريت كند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
خوزستان را قربانی شهرهای دیگر کردند دیگه ، این چیزی نیست که به حرف باشه با چشم خود میتوانیم ببینیم.
کمان میکنند ،خوزستانیها حرف نمیزنند هیچی سرشون نمیشه . ما شدیم پله ی صعود و پیشرفت شهرها و استانهای دیگر. اما به شهرمون و استانمون نگاه که میکنیم می بینیم که تمام ثروتهای طبیعی خدادادی را دارا هستیم اما هیچی نصیب ما نشده ،شهرهای که برهوت و خشک و کویری هستن رشد کردند اما ما رشدی نداشتیم !!! چرا؟؟؟باید مسئولین سرمایه ی ملی را با انصاف و یکسان به تمام استانهای ایران عزیزمان تقسیم کنند
ما خوزستانیها تا بیایم حرف بزنیم و صحبتی با مسئولین در این زمینه کنیم ، که چرا پول نفت نصیب ما نمیشه فوری میگوییند سرمایه ی ملی است !!!
کاش از این سرمایه ی ملی چیزی نصیب ما میشد سرمایه ای که از دل خاک این استان بیرون می یاد، کاش یه کمی ازاین سرمایه نصیب شهر و استانمون میشد.
اما چه کنیم که دستمون نمک نداره خاک این دیار هم مثل آدماشه ،ازش قدردانی نمیشه فقط سوءاستفاده میکنند منابعش، ثروتش مال دیگران ،زحمتش ،آلودگی محیط زیستش مال ما خوزستانی های خوش قلب.
هر جا آب میخواد ما را تشنه میذارند زمینها مونو، خشک میکنند، تالاب ها رودخانه ها را خشک میکنند تا به دیگر استانها آبرسانی شود مبادا کشاورز استان کویری دلش بلرز ه ، اما کشاورزهای خوزستانی رو بی خیال...
ما میدونیم که در همه ی برنامه ریزهای و بودجه ها نادیده گرفته میشویم امیدواریم که نماینده های خوزستان واقعا حق مردم خوزستان را بگیرند چون حق دادنی نیست گرفتنیه ، باید برای این مردم مظلوم تلاش کنید .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
چرا نمایندگان استان یک طرح جامع را به تصویب مجلس نمیرسانند و قانون بشه دیگه
منتظر چی هستید
:
:
:
آخرین اخبار