تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۹۲۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسکاری متقاضیان اخذ جواز کسب در آبادان
این روزها گویا پروسه اخذ جواز کسب کسبه آبادانی درگیر اتاق اصناف و سازمان منطقه آزاد اروند است.

طی چند روز گذشته چند تن از شهروندان آبادانی از بی‌نظمی‌های پیش آمده در اصناف به دلیل دریافت جواز کسبشان گلایه و شکایت کرده و خواستار انعکاس گفته‌هایشان به مسئولان شدند.

*پاسکاری ارباب رجوع در ادارات آبادان باب شده است

یکی از این شهروندان که جوانی 27 ساله بود اظهار کرد: چند ماهی‌ است برای اخذ جواز کسب که بارها به دلیل نداشتن آن از طریق اصناف مورد تذکر و جریمه قرار گرفته‌ام، اقدام کرده اما این بار حقیقتا واحد اصناف است که همکاری نمی‌کند.

مهران گفت: با مراجعه به اصناف، ما را به منطقه آزاد اروند ارجاع می‌دهند و از منطقه آزاد نیز که پیگیر می‌شویم می‌گویند قضیه جواز کسب هیچ ارتباطی به ما ندارد.

وی ادامه داد: در این ماه مبارک و با وجود گرمای شدید هوا، این انصاف است که برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌ها، ارباب رجوع را پاسکاری کنند؟!

دیگر شهروندی که همراه مهران آمده و هم‌صنفی‌اش است نیز چنین عنوان کرد: چند روز دیگر از همین اصناف می‌آیند و به دلیل نداشتن جواز کسب تذکر می‌دهند اما نمی‌گویند که علت این تاخیرهایی که در اخذ جواز کسب برای کسبه پیش می‌آید واقعا چه بوده؟ و سعی در اصلاح رویه کاری پرسنل خود ندارند!

علی اضافه کرد: از مسئولان مربوطه این امر و از رئیس اصناف انتظار می‌رود که در این زمینه کسبه و صنف‌های مختلف را حمایت کند و روال کار اخذ جواز کسب را برای جوانانی همچون ما که قصد نان در آوردن حلال را داریم و با سرمایه‌ای اندک در حال اندوختن توشه‌ای برای زندگی‌مان هستیم، آسان‌تر بکند.

وی در پایان با اظهار گلایه‌مندی از این وضعیت گفت: متاسفانه پاسکاری ارباب رجوع در ادارات آبادان باب شده است.

این در حالی‌ست که دقیقا دو نفر دیگر از شهروندانی که تماس گرفته‌ نیز با همین مشکل مواجه شده بودند.

*طریقه اخذ جواز کسب مرتبط با اداره اصناف است

در همین رابطه درصدد برآمدیم با اداره اصناف و سازمان منطقه آزاد اروند نیز تماسی حاصل کرده و در همین ارتباط قضیه را جویا شویم.

کارشناس ارزیابی سازمان منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: طریقه اخذ جواز کسب مربوط به اداره اصناف است و امور مربوطه به آن باید از طریق اصناف و شهرداری و ... طی شود.

هادی عطرفه گفت: آن دسته از کسبه‌ای که پیشتر جواز کسب دریافت کرده برای اقدامات آتی زیر نظر این سازمان رفته اما کسبه‌ای که برای نخستین بار و به تازگی درصدد اخذ جواز هستند باید به اصناف مراجعه کنند.

*با پرسنل مربوطه برخورد می‌شود

رئیس اتاق اصناف آبادان امروز اظهار کرد: اقدامی که از سوی پرسنل این اداره صورت گرفته قابل قبول و پذیرفتنی نیست و مطمئنا با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

احمد زندی ادامه داد: از کسبه‌ای که برای جواز کسب اقدام کرده و با این مشکل مواجه شده‌اند عذرخواهی کرده و مطمئنا با حضور در دفتر اینجانب سریعا به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروسه صدور جواز کسب ارتباطی به سازمان منطقه آزاد اروند ندارد و اصلا نباید این شهروندان به آن سازمان ارجاع داده می‌شدند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار