تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۹۳۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب‌رییس فدراسیون: هندبال نیاز به كمك آموزش و پرورش دارد
نایب‌رییس فدراسیون هندبال گفت: این فدراسیون باتوجه به سیاست​های خود، نیاز به كمك آموزش و پرورش دارد و امیدواریم كه خوزستان هم به دلیل پتانسیل بالایش در این رشته، بتواند از آموزش و پرورش كمك بگیرد.

حمید مدنی در مجمع انتخاب رییس هیات هندبال استان که روز دوشنبه در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: از كلیات این جلسه می​توان برداشت كرد كه خوزستان پتانسیل بالایی در هندبال دارد. چهار یا پنج هیات استانی با سرپرست اداره می​شدند که بعد از روی کار آمدن اعضای جدید فدراسیون، این دومین استانی است كه تغییرات در آن به وجود آمده و از حالت سرپرستی در آمده است. آقای قاسمی و حمزه​پورعلوی (کاندیدای ریاست هیات) به صورت جوانمردانه در این مجمع شركت كردند و صادقانه برنامه​های‌شان را گفتند. البته جا دارد از خانم بابایی، سرپرست هیات هندبال و خانم چشمه​سلاطین رییس گذشته هیات و تك​تك مسوولان خوزستان تشكر كنم، چرا كه چیزی كه اكنون در هیات هندبال استان وجود دارد، ثمره تلاش​های مسوولان گذشته این هیات است.

وی ادامه داد: از پیشكسوتان، مربیان و داوران هندبال استان تشكر می‌كنم كه این رشته را رها نكردند و از حمایت​های خودشان چه مادی و چه معنوی برای استان دریغ نكردند. همچنین از نمایندگان اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان سپاسگزاری می‌كنم كه در صحبت​های‌شان گفتند كه باید از آموزش و پرورش كمك بگیریم و از آن‌ها استفاده كنیم. فدراسیون هندبال به دلیل سیاست​هایش نیاز به كمك آموزش و پرورش دارد و امیدواریم كه خوزستان هم به دلیل پتانسیل بالایش بتواند از آموزش و پرورش كمك بگیرد.

نایب‌رییس فدراسیون هندبال با اشاره به رتبه‌بندی و جایگاه​ استان​های مختلف در کشور، اظهار كرد: خوزستان هر چند چه در بخش بانوان و چه آقایان در رنكینگ مناسبی نیست اما مطمئنم بالاتر از جایگاهی است كه در حال حاضر در آن قرار دارد و امیدوارم شرایط مناسب شود و این استان بتواند به رنكینگ بالایی دست پیدا کند.

وی در ادامه با بیان این‌كه خوزستان نسبت به فعالیت در بخش هندبال ساحلی باید بازنگری داشته باشد، عنوان کرد: تلاش​هایی در این زمینه شده است اما انتظار داریم این تلاش​ها هدفمند باشد. در بخش مینی هندبال نیز آموزشگاه​ها و مدارس باید این رشته را آموزش دهند و برای گسترش این رشته هم نیاز به آشنایی است. در بخش هندبال با ویلچر هم كه یك رشته جدید است، هنوز هیچ استانی فعال نشده است اما باید این رشته در استان خوزستان هم فعال شود.

مدنی خطاب به اعضای حاضر در مجمع، گفت: ما بر اساس نیازهای استان، مواردی را یادداشت​برداری كردیم و كمك خواهیم كرد. رییس جدید هیات هم آمده تا برنامه‌های هیات را پیش ببرد و اگر اعضای مجمع او را حمایت كردند تا انتخاب شود، باید در ادامه هم از او حمایت کنند. سعی كنید هر كمك یا پیشنهادی كه دارید به صورت مكتوب به رییس هیات دهید تا هیات بتواند برنامه​هایش را به صورت منظم پیش ببرد. ما نیز كلاس​های ارتقا مربیگری و داوری را در برنامه​های‌مان قرار می​دهیم كه در استان برگزار شود. منطقه 7 کشور شامل استان​های بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و جزیره كیش است و ما بر حسب مناطق، بودجه را تامین می‌كنیم و برای توسعه منطقه 7، به صورت كلی به منطقه بودجه می‌دهیم. با شناخت خوبی كه از تك​تك مسوولان، مربیان، پیشكسوتان و داوران استان دارم، انتظار می​رود كه به كل منطقه 7 نگاه كنند و به شهرستان‌ها به صورت جزئی نگاه نشود تا بتوانیم در جوامع بین​المللی، خود را به خوبی نشان دهیم.

وی با بیان این‌که بهبهان به عنوان مركز منطقه 7 انتخاب شده است، ادامه داد: شهرستان​ها هم باید كمك كنند و با بهبهان رقابت كنند تا پیشرفت داشته باشند. ما دوره​های ارتقا داوری و مربیگری را در خوزستان برگزار خواهیم کرد و سعی می​كنیم هزینه​های ثبت​نام را به صفر برسانیم و بدون محدودیت، ثبت​نام كنیم. قول می‌دهیم كه برای این دوره‌ها مدرسان مورد تایید فدراسیون را انتخاب كنیم. ما امیدواریم كه خوزستان پیشرفت خوبی داشته باشد. این استان باید هدف بالایی را تعیین كند تا به موفقیت برسد. همچنین از باشگاه​ها به خاطر كمك​ها و تلاش​های‌شان تشكر می​كنم و از آن‌ها می​خواهم كه از ورزشكاران حمایت كنند.

نایب‌رییس فدراسیون هندبال با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پیشكسوتان، مربیان و داوران کشور، عنوان كرد: این مراسم اول مردادماه برگزار خواهد شد و قطعا از پیشكسوتان و مربیان خوزستان نیز قدردانی خواهیم كرد. در این مراسم اسپانسرهای فدراسیون معرفی خواهند شد. همچنین 23 مردادماه هم جشنواره بزرگ هندبال نوجوانان را با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در مشهد برگزار خواهیم کرد كه به استان خوزستان هم سهمیه داده شده است و اگر این استان توانایی اعزام تیم بیش از سهمیه‌اش را دارد، می‌تواند با فدارسیون مکاتبه داشته باشد تا بررسی شود. همچنین برخی از استان​ها برای برگزاری مسابقه دوستانه، از سایر كشورها دعوت كرده​اند که این كار هم قابل انجام است.

وی ادامه داد: ما همچنین مسابقات جوانان كشور و سپس رقابت‌های پیشكسوتان کشور را در پیش خواهیم داشت. به هر حال ما سونامی​ای را در هندبال پیش​بینی كرده‌ایم. فدراسیون تك​ تك استان​ها را از نظر امكانات و شرایط هندبال مورد ارزیابی قرار می​دهد و اولین استانی هم كه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، آذربایجان غربی خواهد بود و اوایل زمستان هم نوبت به خوزستان می​رسد و كمیته​ای به این استان اعزام خواهد شد و شرایط هندبال استان را بررسی و ارزیابی خواهد كرد.

مدنی در پایان گفت: ما در فدراسیون برنامه​های زیادی را داریم و مطمئن باشید كه كارها را به خوبی پیش خواهیم برد. جا دارد از همه كسانی كه در این مجمع حضور داشتند و از كاندیداها تشكر كنم. آقای حمزه‌پورعلوی هم باید دست راست آقای قاسمی باشد تا ان​شاءالله این هیات به خوبی پیش برود. ما هم از كمك به این هیات دریغ نمی​كنیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: هندبال
:
:
:
آخرین اخبار