تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۹۳۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز، شهری که جاذبه دارد سرمایه گذار ندارد
رييس كميسيون مشاركت​ها و سرمايه​گذاري​هاي شوراي شهر اهواز گفت: علي​رغم وجود جاذبه​ها و قابليت هاي سرمايه‌گذاري در شهر اهواز، متاسفانه در بخش جذب مشاركت​ها خوب عمل نشده است.

زيبا صالح​پور اظهار كرد: 6 ماه از بسته شدن بودجه 92 مي​گذشت كه شوراي چهارم روي كار آمد. ميزان مشاركت​ها در آن سال صفر بود.

وي ادامه داد: در سال 93 با انسجام برنامه​ريزي​ها، 280 ميليارد تومان در بخش مشاركت​ها و جذب سرمايه​گذاري​هاي بخش خصوصي در بودجه پيش​بيني و براي جذب اين سرمايه​ها، شهرداري وارد چندين پروژه مشاركتي شد که احداث دو برج دوقلو در خيابان سروش منطقه كيانپارس با مشاركت ستاد اجراي فرمان حضرت امام(ره)، يكي از اين پروژه​ها بود.

اين عضو شوراي شهر اهواز گفت: اين ستاد در اين منطقه داراي زميني مثلث شكل در كنار زمين شهرداري بوده است كه اين دو نهاد با مشاركت هم و مجموع دو قطعه زمين، عمليات اجرايي پروژه را برنامه​ريزي كردند. اين پروژه شامل هتل، بخش مسكوني، اداري، فرهنگي، تجاري و تفريحي است.

صالح​پور افزود: پروژه برج​هاي دوقلو با ميزان 300 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري، در مدت 33 ماه اجرايي مي​شود. با همه اين شرايط مي​بينيم كه در يك پروژه، ميزان جذب سرمايه​گذاري​هاي پيش​بيني شده در بودجه 93 حاصل شده است.
 
وي ادامه داد: از ديگر پروژه​هاي سال 93، بازار مبل بوده كه اقدامات اوليه آن انجام شد اما به دليل اين‌كه وضعيت زمين مشخص نشد، پروژه​ متوقف شده است. زمين اين پروژه با ميدان تره​بار مشاع بوده و تاكنون وضعيت آن حل نشده است. پروژه بازار مبل با سرمايه​اي به ميزان 200 ميليارد تومان طراحي شد و بنا بود که در زميني به مساحت 10 هكتار و 70 هزار مترمربع زيربنا ساخته شود.

رييس كميسيون مشاركت​ها و سرمايه​گذاري شوراي شهر اهواز اظهاركرد: شهرك سلامت نیز يكي ديگر از پروژه​ها است كه قرار شد با مشاركت و سرمايه​گذاري بخش خصوصي انجام شود. اين شهرك با مجموعه​اي شامل مطب پزشكان، بيمارستان، مراكز تجاري مرتبط با حوزه سلامت در منطقه كيانشهر و با زيربناي 415 هزار مترمربع احداث شود. سرمايه پيش​بيني شده براي اين پروژه 500 ميليارد تومان است. پروژه تجاري اطلس مال نيز با سرمايه​گذاري بانك انصار از ديگر پروژه​هاي سال 93 مشاركت بخش خصوصي بوده است.

صالح​پور افزود: در سال 93 كشتارگاه صنعتي اهواز به سرانجام رسيد و براي اولين بار در كشور فعاليت اين كشتارگاه برون سپاري و به بخش خصوصي واگذار و قرارداد آن در سال 93 بین بخش خصوصي و سرمايه​گذار مربوط بسته شد و بر اساس اين قرارداد مقرر شد كيفيت ارتقا یابد و گوشت به صورت بهداشتي تحويل داده مي​شود. همچنين سرمايه​گذار بر اساس اين قرارداد سالي يك ميليارد تومان به شهرداري پرداخت مي​كند.

وي در ادامه به سرمايه​گذاري در بخش ناوگان حمل و نقل عمومي ويژه خودروهاي اروندي اشاره كرد و گفت: درباره ورود خودروهاي اروندي به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر اهواز، مراجعات بسياري از سوي سرمايه​گذاران داشتيم اما شهرداري تاكنون به نتيجه نرسيده و ما از اين روند راضي نيستيم.

عضو شوراي شهر اهواز افزود: با توجه به نياز شديد اهواز به تاكسي​هاي مطلوب، ضروري است كه اين موضوع به سرعت پيگيري و به نتيجه برسد.

وي گفت: ساخت پاركينگ و درخواست احداث رستوران در شهر اهواز از جمله مواردي است كه عمدتا به شورا ارسال مي​شود. البته انجمن انبوه​سازان استان نيز براي سرمايه​گذاري در يك پروژه 25 هزار واحد مسكوني در منطقه كيانشهر صحبت​هايي كرده است كه پيش​بيني مي​كنيم چنانچه موانع موجود رفع شود، اقدامات لازم جهت اجراي اين پروژه انجام مي​شد و پروژه قابل توجهي خواهد بود.

صالحپور اظهاركرد: براي سال 94 نيز پروژه​هايي تعريف شده است. تحقق يك‌سوم بودجه 94 شهرداري نيز از بخش مشاركت​ها و سرمايه​گذاري‌هاي بخش‌خصوصي پيش​بيني شده است. بودجه 94 شهرداري يك هزار و 239 ميليارد تومان تعيين شده كه 394 ميليارد تومان از اين بودجه در بخش مشاركت​ها قابل تحقق است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: زیبا صالح پور ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار