تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۹۳۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشارنیا خبر داد:
تلاش برای حفظ و ارتقا حقوق شهروندی در خوزستان
رییس كل دادگستري خوزستان گفت: در راستای حفظ حقوق شهروندی با برنامه ریزی های آموزشی و تلاش مضاعف برای ارتقای سطح آموزه های حقوقی شهروندان، تلاش های قابل توجهی صورت گرفته است.

فرهاد افشارنیا در دیدار مسئولان قضایی دادگستری خوزستان و مدیران ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان با آیت الله سید علی شفیعی، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: باید از هفته قوه قضاییه برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی به مردم و بررسی و ارزیابی عملکرد خود استفاده کرد.

وی ادامه داد: دادگستری استان با تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان در راستای جذب سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذارانی که در روند تولید و اقتصاد مقاومتی، موانعی را بر سر راه خود دارند، اقدامات حمایتی خوبی انجام داده است و به بررسی مشکلات و موانع و مرتفع کردن آنها می پردازد.

افشارنیا افزود: اطاله دادرسی با استفاده از سیستم های مدیریت پرونده (cms) ، اتوماسیون اداری و سایر خدمات الکترونیک کاهش چشمگیری یافته است.

وی با شاره به حادثه شهادت مأموران انتظامی شهرستان حمیدیه در نوروز امسال، گفت: با تلاش مأموران امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی استان عاملان این حادثه در کمتر از 20 روز دستگیر شدند و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

آيت‌الله شفیعی نیز  در این دیدار اظهار کرد: این دیدارها برای ما یادآور خاطرات خوبی است که دادگستری خوزستان نقش بسیار حساسی را در تاریخ بعد از انقلاب ایفا کرده است.

وی افزود: قضات باید علاوه بر مسئولیت هایی که قانون به عهده آنان گذاشته است، بخشی از وقت خود را برای کشف موضوعات جدید قرار دهند، اوضاع و احوال جامعه را بیشتر بشناسند و با روشهای دینی و علمی با خرافات، بدعت ها و رسوم غیرشرعی برخورد عالمانه و اصلاحی داشته باشند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسائل قضایی، مسائل زنده ای هستند که باید به حرکت در آیند و اگر می خواهیم این مسائل پویا بمانند، قضات باید هم مطالعات خود را افزایش دهند و هم موضوعات جدید را کشف کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار