تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۳۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقد قرار داد آب کشت تابستانه در شمال خوزستان آغاز شد
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عقد قرار داد آب محصولات زراعی تابستانه در شبکه آبیاری دز خبر داد.

محمد اسلامی روز شنبه افزود: پیش بینی می شود در فصل زراعی جاری بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش شبکه آبیاری دز به زیر کشت محصولات تابستانه برود.

وی افزود: در فصل زراعی تابستان و پاییز حدود 30 نوع محصول مختلف از جمله گوجه فرنگی ،هندوانه ، خربزه ،سبزیجات و کدو در اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری دز کشت و تولید می شود که از این میان بیش از 75 درصد سطح کشت اراضی منطقه را ذرت دانه ای تشکیل می دهد.

اسلامی به مشکل فروش برخی محصولات کشاورزی به دلیل اشباع بازار در فصل قبل اشاره کرد و گفت: بزودی سطح زیر کشت قراردادهای منعقد شده دریک فاصله زمانی مشخص و از طریق پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز اطلاع رسانی می شود تا کشاورزان با انتخاب مناسب نوع کشت ضمن جلوگیری از اشباع بازار یک محصول از ضرر احتمالی جلوگیری کنند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه پیامک ویژه دریافت نظرات کشاورزان واطلاع رسانی در حوزه آب کشاورزی منطقه خبر داد و گفت: کشاورزان و کارشناسان حوزه آب و کشاورزی می توانند پیشنهادات و نظرات خود را به شماره 10004627 ارسال نمایند.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز، کرخه شمالی و لور را برعهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.

شبکه آبیاری دز به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن ترین شبکه های آبیاری کشور زمینه کشت و تولید 63 نوع محصول مختلف را در منطقه شمال استان خوزستان فراهم کرده است.

این شبکه مدرن آبیاری بیش از 125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرهای دزفول ، اندیمشک و شوش را زیر پوشش آبیاری قرار داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار