تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۳۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری نخستین جشنواره داستان مینیمالیستی با محوریت دفاع مقدس و خوزستان
به گزارش خوزنیوز، سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان اولین جشنواره ی جامع داستان مینیمال کشور در دو بخش کشوری با موضوعیت "شهدای غواص” و بخش استانی با دو محور "دفاع مقدس” و "خوزستان” برگزار می شود.

عبدالصاحب رومزی پور، رئیس انجمن نویسندگان استان خوزستان افزود : جشنواره "گزین روایت” در تاریخ دهم تیرماه با صدور بیانیه ی خود و نشر فراخوان جشنواره آغاز به کار کرده و به مدت یک ماه پذیرای آثار نویسندگان سراسر کشور خواهد بود.

نویسنده ی رمان ” زیتون های تلخ” خاطر نشان کرد: در این جشنواره با سرمایه گذاری بر نخبه گرایی در حوضه ی ادبیات ارزشی می کوشیم معرف نویسندگان تازه نفس و خوش قلم باشیم؛ جشنواره ی گزین روایت با معرفی مکتب ادبی مینیمال در جلسات هفتگی انجمن داستان بر آن ست تا شمایی شامل تر از این مکتب ارائه داده، عناصر مدرن داستان نویسی را به حوزه ی ادبیات ارزشی کشور، خصوصا ادبیات جنوب با محوریت خوزستان بکشاند.
وی با بیان اینکه بر خلاف تمام جشنواره های مینمال داخلی که بر تعداد واژگان و خصیصه های کمّی داستان تکیه دارند اضافه کرد: جشنواره ی "گزین روایت" تمرکز خود را بر ویژگی های کیفی این کتب قرار داد و به دنبال وحدت " مکان، زمان و کنش" روایت داستانی ست و شرکت کنندگان می توانند با "تک صفحه"ای قرار دادن محوریت اثر خود در این جشنواره شرکت کنند.

ده اثر برگزیده ی هر محور با حفظ حق مولف در کتاب "گزین روایت۱″ به چاپ و نشر خواهد رسید. به رتبه های اول تا سوم هر بخش از جشنواره نیز هدایای نفیسی اهدا می شود.

علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر درباره جشنواره می توانند به نشانی اینترنتی http://anjomankhuzestan.mihanblog.com مراجعه نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار