تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۹۴۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ستاد بحران استانداری خوزستان خبرداد:
اعلام برنامه کشت تابستانه تا پایان هفته
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان از اعلام برنامه کشت تابستانه تا پایان این هفته خبر داد و گفت: احتمال ممنوعیت کشت در برخی حوضه‌ها وجود دارد.

هاشم بالدی اظهارکرد: بررسی‌های لازم از وضعیت منابع آبی استان انجام و مجوز رهاسازی آب از سد سیمره به حوضه کرخه به حجم 300 میلیون متر مکعب اخذ شده است که بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها، برنامه کشت تابستانه بسته می‌شود.

وی افزود: اگر رهاسازی آب از سد سیمره نهایی شود، در حوضه کرخه مشکلی نخواهیم داشت اما در حوضه‌های دیگر مانند زهره و مارون به دلیل کاهش آورد، احتمال ممنوعیت کشت وجود دارد.

بالدی تصریح کرد: ستاد خشکسالی استان در هفته جاری تشکیل و برنامه کشت تابستانه در این ستاد برنامه ریزی و اعلام می‌شود و همچنین معوقات کشت کشاورزان حوضه‌هایی که ممنوعیت کشت دارند، بررسی و برای تامین اعتبار به ستاد بحران کشور ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع بحران بی آبی در خوزستان و ممنوعیت کشت جهت پرداخت معوقات کشت به کشاورزان به ستاد بحران کشور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

بالدی اظهارکرد: کم آبی در استان به حدی رسیده است که حتی برای تامین آب شرب با مشکل مواجه هستیم و در حوضه های مارون و زهره واقعا بحران کم آبی داریم و امکان هیچ گونه کشتی وجود ندارند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری خوزستان بیان کرد: ما نیز با ممنوعیت کشت موافق نیستیم اما در شرایط فعلی مجبور به این کار شده‌ایم و تا جایی که امکان پذیر است، به کشاورزان مجوز کشت خواهیم داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار