تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۹۵۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
۲۹۰۰ مددجوی آبادانی زنان سرپرست خانواده هستند
فرماندار آبادان گفت: با توجه به آمار ۵۰.۰۶ درصد جمعیت آبادان را زنان تشکیل می‌دهد.

عزیزالله شهبازی امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده اظهار داشت: در آبادان در صدد هستیم که از ظرفیت بانوان روستایی به عنوان اقشار مولد استفاده شود و باید به سمت شکوفایی استعداد ها برویم.

وی افزود: طرح‌هایی که در حوزه بانوان و خانواده طراحی و تنظیم می‌شود باید پایش شود و کنترل پروژه نیز انجام گیرد.

فرماندار آبادان با اشاره اینکه اجرای پروژه‌ها در زمینه امور بانوان سبب حضور آنان در عرصه جامعه می‌شود به همین دلیل باید صندوق های اعتبار دهنده توسعه یابند تا این امر رخ دهد، گفت: با توجه به آخرین سرشماری انجام شده در آبادان جمعیت زنان سطح شهرستان آبادان 50.06 درصد کل جمعیت شهرستان و بیش از نیمی از جمعیت سطح آبادان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی آبادان بیش از 7 هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده است، عنوان کرد: زنان تحت حمایت کمیته امداد آبادان بیش از 5 هزار نفر بوده و زنان سرپرست خانواده تحت کمیته امداد بیش از 2900 خانوار هستند.

شهبازی با اشاره به اینکه 20 انجمن مردم نهاد و 6 موسسه خیریه در شهرستان آبادان فعالیت دارد، گفت: و در سال 93 ستاد بزرگداشت مقام زن و مادر تشکیل شد و نیز از جمله اقداماتی که در سال 93 انجام شد برگزاری جشنهای روز زن با همکاری منطقه آزاد اروند است.

وی افزود: اجرا و تکمیل طرح تفکر کودک، اجرای طرح مطالعاتی پروژه پارک خانواده، برگزاری مسابقات فوتبال بانوان و نیز انعقاد تفاهم نامه‌ای با انجمن کتابخانه های عمومی آبادان ویژه بانوان از دیگر اقدامات سال 93 بوده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار