تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۵۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حقوق کارکنان ثبت احوال خوزستان هنوز اضافه نشده است
افزایش حقوق کارکنان ثبت احوال خوزستان با گذشت چهار ماه از سال جدید هنوز در گیرودار تامین اعتبار است.

افزایش حقوق کارکنان دولت در خوزستان همیشه محل مناقشه بوده است. اختصاص حق مرزی به کارمندان و حق بدی آب و هوا در سال های اخیر مورد بحث بوده که درنهایت افراد زیادی از آن محروم ماندند.

به تازگی افزایش 20 درصد به حقوق کارکنان ثبت احوال خوزستان بحث برانگیز شده است؛ زیرا از یک سو کارمندان و مدیرکل ثبت احوال آن را حق کارمندان می دانند اما از سوی دیگر مسوولان استان آن را غیرقانونی عنوان می کنند.

یکی از کارکنان ثبت احوال خوزستان در این باره گفت: بر اساس اطلاعی که از سایر استان های کشور دریافت کردیم تقریبا تمام استان های کشور افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان را از ابتدای امسال اعمال کرده اند.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: افزایش 20 درصد به حقوق مجموعه وزارت کشور در اواخر دولت گذشته به تصویب رسیده بود که در ابتدا مجموعه ثبت احوال مشمول این افزایش نشد اما در سال 93 تهران و اصفهان این افزایش را اعمال کردند.

این کارمند ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه برخی مدیران به دلیل مصلحت اندیشی تاکنون نسبت به این مساله سکوت کرده اند، اظهارکرد: ثبت احوال جزو مجموعه وزارت به حساب نیامده در حالی که رییس سازمان ثبت احوال معاون وزیر کشور است.

وی اعمال نشدن این امتیاز را برای کارکنان ثبت احوال خوزستان نوعی اجحاف و تبعیض در حق آنها دانست و گفت: این مساله باعث ناامیدی و افسردگی همکاران شده به طوری که حدود 15 نفر درخواست انتقال از استان را داده اند.

وی با بیان اینکه تامین نشدن اعتبار افزایش حقوق این کارمندان قابل قبول نیست، افزود: چگونه است که این افزایش در همه استان ها تامین اعتبار شده اما در استانی که مرکز اقتصاد کشور است و بودجه کشور را تامین می کند با مخالفت روبه رو شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در این باره معتقد است: افزایش 20 درصدی حقوق مبنای قانونی ندارد و تامین اعتبار نشده است.

امید حاجتی با بیان اینکه طبق قانون هر پرداختی به کارکنان باید مستند قانونی داشته باشد اظهار کرد: در توزیع اعتبارات امسال حقوق و مزایا، عیدی، افزایش سنواتی و پرداخت اضافه کار همه کارکنان دولت را تامین اعتبار کردیم اما بعضی دستگاه ها متقاضی افزایش خارج از ضوابط و قوانین هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس دستور معاون اول رییس جمهوری هیچگونه پرداختی تا زمان تامین اعتبار و تایید در سازمان برنامه ریزی کشور قابل اجرا نیست.

حاجتی با اشاره به مطالبه کارکنان ثبت احوال خوزستان مبنی بر 20 درصد فوق العاده امتیاز شغلی گفت: این امتیاز مربوط به کارکنان ثبت احوال نمی شود و از سوی دیگر مصوبه وزارت کشور مربوط به رای دیوان عدالت اداری برای یک فرد خاص بوده که امکان تسری آن به تمام کارکنان ثبت احوال در سراسر کشور وجود ندارد.

وی اظهار کرد: نظرمان این است که به هر بهانه ای به کارکنان همه دستگاه ها کمک کنیم اما این کمک ها نباید خارج از قانون و ضابطه باشد.

حاجتی گفت: بر اساس پیگیری انجام شده افزایش حقوق کارکنان ثبت احوال فقط در چند استان اعمال شده که آن هم تخلف قانونی است و قرار نیست در خوزستان این تخلف را تکرار کنیم.

وی اضافه کرد: این استدلال که ثبت احوال زیرمجموعه وزارت کشور است و مشمول اضافه حقوق وزارت کشور می شود، استدلال غلطی است و مبنای قانونی ندارد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان اما تاکید کرد: این افزایش حقوق، به جز در استان های خوزستان و کرمان، برای تمام استان های کشور تامین اعتبار و پرداخت شده است.

بهنام مریدی این مصوبه را کاملا قانونی دانست و گفت: برهمین اساس احکام کارکنان ثبت احوال خوزستان بر اساس 20 درصد اضافه حقوق امضا شده و هم اکنون اضافه کار و رفاهی نیز با افزایش 20 درصدی پرداخت می شود، اما این مصوبه به دلیل تامین نشدن اعتبار در مورد حقوق اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه رای دیوان عدالت اداری مبنی بر اعمال پرداخت صادر شده ، اظهار کرد: دیوان محاسبات خوزستان نیز این اضافه حقوق را تایید کرده اما خزانه استان آن را تامین اعتبار نکرده است.

مریدی گفت: با استاندار خوزستانچندین بار مکاتبه و نسبت به این مساله شکایت کرده ایم که در اعمال این امتیاز تعلل شده است.

وی تامین نشدن اعتبار این مصوبه را غیرقابل قبول دانست و افزود: سازمان مدیریت خوزستان 70 درصد افزایش حقوق ثبت اسناد را تامین اعتبار کرده اما حاضر به تامین اعتبار 20 درصدی برای ثبت احوال نشده است.

ادارات ثبت احوال خوزستان دارای 281 کارمند هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار