تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۹۵۹۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان:
جشنواره «من کتاب می‌نویسم» در اهواز برگزار می‌شود
مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان گفت: جشنواره «من کتاب می‌نویسم» به‌صورت ملی با محوریت اهواز در خوزستان برگزار می‌شود
مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان گفت: جشنواره «من کتاب می‌نویسم» به‌صورت ملی با محوریت اهواز در خوزستان برگزار می‌شود.

همایون قنواتی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در گذشته فراخوان کتاب سال خوزستان و برنامه‌های «اهواز پایتخت جهانی کتاب» به‌صورت رسمی اعلام شد. برنامه‌های اهواز پایتخت جهانی کتاب را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا همه درگیر اجرای برنامه‌های با کیفیت و مختلف در این زمینه شوند.

وی افزود: جشنواره «من کتاب می‌نویسم» به‌صورت ملی با محوریت اهواز در خوزستان برگزار می‌شود. این جشنواره برای کودکان و نوجوانان برگزار شده که جزو برنامه‌های تدوین‌شده در راستای اهواز پایتخت جهانی کتاب است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان تصریح کرد: امسال و سال‌های آینده توجه بسیار جدی به بحث کتاب و کتاب‌خوانی خواهیم داشت و با برنامه‌ریزی و قدرت هر چه بیشتری در این زمینه کارهای خود را پیش می‌بریم. البته باید توجه داشت در این حوزه کم و کاستی‌هایی هم داریم.

قنواتی بیان کرد: هر قدر به سمت آثار مکتوب و کتاب برویم جامعه خردمندتری خواهیم داشت که با دقت نظر بیشتری به مسائل پرداخته و از فضای هیجانی و احساسی فاصله خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مسیرهای دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی، شاخص‌های فرهنگی آن جامعه است؛ بنابراین از رسانه‌ها برای ایجاد چنین فضاهایی و گسترش اطلاع‌رسانی در حوزه فعالیت فرهنگی درخواست کمک داریم.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان عنوان کرد: دغدغه همیشگی بزرگان نظام این بوده است که اساس قوام و انسجام یک جامعه و مسیر پیشرفت آن جامعه از هویت فرهنگی و مسائل فرهنگی می‌گذرد. در حقیقت بی‌توجهی به فرهنگ به‌تمامی حوزه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند. همه ساختارهای یک جامعه باید بر اساس نگاه فرهنگی مردم آن شکل‌گرفته و در واقع به مفاخر خود ارج بگذاریم.

قنواتی با اشاره به لزوم توجه ویژه به تولیدکنندگان آثار هنری و فرهنگی گفت: همه باید بدانند که ارزش‌گذاری و قدردانی از جامعه فرهیخته وظیفه همه سازمان‌های دولتی و خصوصی است.

وی در پایان گفت:‌ جشنواره «کتابخانه‌های خانگی» یک جشنواره مردمی است که دولت تنها نقش سازمان دهنده را در آن ایفا می‌کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار