تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۶۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
اقدامات سازنده در خرمشهر مرهون عنایات رهبری است
امام جمعه خرمشهر گفت: اقدامات سازنده انجام شده در خرمشهر مرهون عنایات ویژه مقام معظم رهبری به این شهرستان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نبی موسوی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تاکید بر اهمیت و ضرورت دشمن‌شناسی اظهار کرد: نباید غرب را بهشت رویاها تجسم کرد و باید نسبت به دشمن‌شناسی در شرایط فعلی تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی به سفر اخیر مقامات اروپایی به کشور اشاره کرد و گفت: آنها که دنیا را در چهار کشور فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا خلاصه می‌کنند باید بدانند این تفکر برای مردم دشوار است، چراکه مردم جنایات آنها را فراموش نکرده‌اند.

امام جمعه خرمشهر با انتقاد از تشریفات انجام شده در زمان استقبال از مقامات اروپایی همچون وزیر خارجه کشور فرانسه، برخی از خیانت‌های کشور اروپا را یادآور شد و عنوان کرد: از جمله خیانت‌های کشور فرانسه در زمان اعمال تحریم‌ها به کشور ایران می‌توان به خیانت شرکت نفتی توتال برای ممانعت از دسترسی کشور به مهم‌ترین لایه‌ گازی منطقه پارس جنوبی، رشوه دادن 60 میلیارد دلاری به سایر شرکت‌های نفتی برای همراهی با این شرکت، نخستین کشور اعمال کننده تحریم‌های دارویی بر ایران با وجود غیرمتعارف بودن این نوع تحریم و پیشنهاد افزودن ماده 10 و 11 به عنوان شاه‌کلید حقه‌بازی که تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری را در برداشته است از جمله اقدامات پلید این کشور در دشمنی با ایران بوده است.

موسوی‌فرد ممانعت از ورود نماینده کشور به سازمان ملل توسط رئیس جمهور آمریکا و مطرح کردن شرط به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در سفر اخیر نخست وزیر آلمان را از دیگر اقدامات غرض‌ورزانه کشورهای غربی برشمرد و در پیش گرفتن رفتارهای این چنینی در سفرهای سران آنها به کشور را اشتباه قلمداد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: این کشورها باید آخرین کشورهایی باشند که با شرط و شروط وارد کشور می‌شوند.

*اقدامات سازنده در خرمشهر حاصل عنایت‌های شخص رهبری است

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات نظام جمهوری اسلامی در خرمشهر در راستای آبادانی این شهر را یادآور شد و گفت: شهرداری تهران آغازگر و مجری کار بوده و اینک چهار شهرداری دیگر نیز به عنوان معین ورود کرده‌اند.

وی به برشماری این اقدامات پرداخت و عنوان کرد: شهرداری‌های تهران، کرج، رشت، تبریز و بنیاد مستضعفان به بهسازی میادین، بلوارهای ساحلی، آسفالت خیابان‌ها و ورودی‌های شهر خواهند پرداخت.

موسوی‌فرد همچینن اقدامات سازمان منطقه آزاد در راستای توسعه خرمشهر را در دو حوزه عمران و صنعت قابل توجه خواند و افزود: فولاد جهان‌آرا به طور گسترده در حال کار است، فولاد کاوه اروند نیز پیشروی خوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود که فاز نخست آن در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بحث شیمی شهر که در زمینی بالغ بر 107 هکتار ساخته شده و همچنین کارخانه آذین چوب که زمینه اشتغال بالغ بر 150 نفر را فراهم کرده است دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در راستای توسعه خرمشهر هستند.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به بهسازی 11 پارک با مشارکت سازمان منطقه آزاد، اختصاص اعتبار برای آسفالت خیابان‌های خرمشهر از سوی وزارت کشور و احداث پایانه مرزی شلمچه را دیگر اقدام مهم در این شهر برشمرد.

موسوی‌فرد همچنین به لایروبی انهار توسط منطقه آزاد اروند و قرارگاه کربلا اشاره کرد و افزود: در روستاهایی همچون مصلاوی، سوره و روستاهای مسیر شلمچه نیز لایروبی انهار در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه سال جاری با افزایش آب کارون و انحراف آب سد ژیان اتفاق خوبی در عرصه آبادانی و کشاورزی خرمشهر رخ دهد.

وی از اجرای طرح توسعه پایدار در چهار استان کشور از جمله استان خوزستان خبر داد و در ادامه عنوان کرد: این طرح در استان خوزستان شامل سه شهرستان خرمشهر، آبادان، و رامشیر است که در خرمشهر چهار منطقه مولوی، کوی آریا، منطقه 90 و 120 هکتاری و همچنین غرب کارون را شامل می‌شود که وعده احداث زیرساخت‌سازی آب و فاضلاب و نوپردازی این مناطق داده شده است.

امام جمعه خرمشهر در پایان تاکید کرد: مجموعه کارهای انجام شده عملکرد نظام جمهوری اسلامی و حاصل عنایت‌ها و توجه ویژه شخص مقام معظم رهبری است که اعتقاد دارند مردم این منطقه دچار آسیب جدی شده و حق آنها خورده شده است و هیچ کس حق موج‌سواری  را نداشته و باید کارها را دیده و شاکر خداوند متعال باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار