تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۹۶۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان:
وضعیت اشتغال در خوزستان چندان مناسب نیست
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: متاسفانه وضعیت اشتغال در خوزستان چندان مناسب نبوده و در واقع شبیه به هرم وارونه ای شده که هر روز به سمت بیکاری بیشتر حرکت می کند.

رحمان قلاوند در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: متاسفانه وضعیت اشتغال در خوزستان چندان مناسب نبوده و در واقع شبیه به هرم وارونه ای شده که هر روز به سمت بیکاری بیشتر حرکت می کند.

وی افزود: برای اینکه از حرکت این هرم به سمت بیکاری جلوگیری شود باید بیشتر به آموزش نیروهای کارآمد و متخصص پرداخت. اگر مردم آموزش های لازم را در زمینه مشاغل مختلف داشته باشند، قطعا با توجه به آموزش هایی که دیده و تخصصی که دارند می توانند در حرفه ای که آموزش دیده اند مشغول به کار شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تأکید کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باید به سمت تربیت نیروی انسانی با فن و مهارت حرکت کنیم.

قلاوند بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بیشتر افراد مردک گرا شده اند، در حالی که مدرک گرایی معضل آموزش عالی و در حقیقت آفت علم و دانش است.

وی عنوان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان کارگاه هایی را به منظور آموزش عملی همراه با تئوری برای دانشجویان راه اندازی کرده است. برخی از دانشجویان بدون علاقه انتخاب به رشته کرده و برخی دیگر نیز بدون کسب اطلاعات دقیق بنابراین شرکت چنین دانشجویانی در کارگاه های آموزشی فوق برای آنان بسیار مفید بوده و در اشتغالزایی هم تأثیر گذار است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان یادآور شد: یکی از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش نیروهای مشغول به کار است. با انجام این آموزش ها در واقع میزان بهره وری کاری و تولید در سراسر کشور افزایش پیدا می کند.

قلاوند در پایان گفت: آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق با ارائه آموزش های مهارتی در حال تربیت نیروی کارآمد است. همچنین پیگیری های لازم برای حضور آموزشگاه های آزاد در برخی از کشور ها نیز در حال انجام است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار