تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۹۶۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تازه‌ترین خبر درباره ششمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی
دبیر اجرایی ششمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از دریافت ۱۷۰ اثر برای شرکت در ششمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی خبر داد.

سید کریم موسوی گفت: ششمین جشنواره شعر رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که امسال نیز در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به فراخوان منتشر شده برای حضور شاعران داخلی و خارجی تصریح کرد: تاکنون در حدود 170 اثر از شاعران متقاضی شرکت در این جشنواره دریافت شده که 40 درصد این آثار مربوط به شاعران خارج از کشور است.

 وی با بیان این که آثار رسیده از خارج از کشور مربوط به کشورهای عراق، عمان، بحرین، عربستان، مصر، سوریه، سودان، یمن، کویت، لبنان، مالزی و تونس است، افزود: بیشترین رقابت شاعران در زمینه شعر شعبی (محلی) و بیشترین آثار رسیده در این بخش مربوط به کشور عراق است.

 دبیر اجرایی ششمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) با اشاره به این که آثار رسیده نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از لحاظ کمی و کیفی مطلوب بوده خاطرنشان کرد: آثار خارجی رسیده نسبت به سال قبل 100 درصد رشد داشته است.

 وی با بیان این که علاقه‌مندان تا 31 تیر 94 مهلت داشتند نسبت به ارسال آثار خود و شرکت در ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی اقدام کنند ادامه داد: ششمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.

 وی ابراز کرد: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ در تمام استان‌های ایران و ۲۲۰ نقطه از جهان برگزار می‌شود.

 موسوی یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره در شب میاد فرخنده ثامن الحجج (ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و طی آن از هشت خادم برگزیده رضوی در داخل و هشت خادم برگزیده رضوی در بخش بین‌الملل تقدیر به عمل می‌آید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار