تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۹۶۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)



مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با انعقاد بیش از 80 فقره قرارداد تا پایان تیرماه امسال بیش از 16000 ميليارد ريال سرمایه بخش خصوصی جذب شده است.

وی با اعلام این خبر اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی مبتنی بر بهره‌گیری از منابع غیر دولتی و استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی به منظور توسعه تجارت بندری است و در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با جلب مشارکت بخش خصوصی موفق شده است گام‌های موثري بر دارد.

وی با بیان این‌که طی چهار ماهه نخست امسال تعداد 10 فقــــره قرارداد سرمایه گذاری با 10 شرکت بخش خصوصی منعقد شده است، افزود: بر اساس این قراردادها توسط این شرکت‌ها مبلغی به ارزش 2 میلیارد و 630 هزار ریال در اموری همچون بازیافت ضایعات شناورها، احداث انبارها و مخازن روغن خوراکی، ترمینال و مخازن نگهداری مواد نفتی، سیلوی غلات و احداث مجتمع تولید بتن و فرآورده‌های بتنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) سرمایه گذاری می‌شود.

عبداللهی برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از مزیت‌های بازرگانی کم نظیر از جمله دسترسی به راه‌های مواصلاتی ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌ها، همجواری با كشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس و زیر ساخت‌های مهیا در اراضی پشتیبانی و لجستیک بندری را از عوامل استقبال روز افزون شرکت‌های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در موضوعات متعدد برشمرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: با اتمام فاز مطالعاتی اراضی 630 هکتاری در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و استقبال چشمگیر بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری گسترده در آن، این مجتمع بندری به کانون لجستیک عملیات بندری در شمال خلیج فارس مبدل خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار