تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۹۶۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبرنگاران در فرهنگ سازی و تبیین قوانین رانندگی تلاش کنند
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت جاده و نگهداری مناسب آن، خبرنگاران در فرهنگ سازی و تبیین و ضرورت قوانین رانندگی برای پیشگیری از سوانح جاده ای تلاش کنند.

به گزارش ایرنا منوچهر رحمانی در آستانه روز خبرنگار در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز افزود: هرگونه آسیب وارد آمدن به جاده ها می تواند تبعات جانی و مالی به همراه داشته باشد. جاده بخشنده است ما نیز در مقابل این بخشندگی باید از آن نگهداری کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به تنگناهای مالی وزارت راه و شهرسازی، نخستین سناریو و برنامه ما استفاده از امکانات و نیروی انسانی موجود است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی انجام می شود.
رحمانی ادامه داد: از نظر تنگنای مالی در فضای بحران قرار داریم؛ 80درصد فضای اجرایی نه در دست ما که در دست دولت است و دولت نیز به شدت گرفتار تنگنای مالی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: استفاده از امکانات و نیروی انسانی موجود ، دوازدهمین پارامتر اقتصاد مقاومتی است؛ درست است که پول نیست اما امکانات و نیروی انسانی زحمتکشی داریم که می توان از آنها به نحو مطلوب بهره برد.
رحمانی افزود: با توجه به این تنگنای مالی از مجموع 288پروژه حمل و نقل در خوزستان 120پروژه برای اجرا انتخاب شده که با توجه به نحوه توزیع اعتبارات به تدریج اجرا می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست خبری گفت: از بین سه محور اصلی و سانحه خیز اهواز - رامهرمز - بهبهان، اهواز - دهدز - شهرکرد - اصفهان و اهواز - مسجد سلیمان محور دوم به عنوان اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی است.
وی در عین حال از آماده بودن بسته آزادراه ایذه - لردگان به طول 120کیلومتر خبر داد و گفت: 30کیلومتر از این محور برای چهار بانده شدن آماده است.
رحمانی همچنین گفت: بر اساس آمار پلیس سه راهی غیزانیه - نمره یک و پیچ سرلچ به سمت دهدز به عنوان محورهای پرسانحه خوزستان محسوب می شود که ساماندهی این محورها در اولویت برنامه های راه و شهرسازی است.
وی از انعقاد قرارداد بهسازی محور هفتکل - دهدز هم به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال خبر داد و از دیگر اولویت های اجرایی امسال به جاده نخست کمربندی جنوب غرب اهواز به طول 10کیلومتر، جاده شیرین شهر، قطعاتی از سه راهی رامهرمز - رامشیر، قطعاتی از جاده بهبهان - رامهرمز، کمربندی رامشیر با دوهزار میلیارد ریال اعتبار و جاسازی پل نهم اشاره کرد.
رحمانی گفت: در خصوص آزادراه اهواز - اندیمشک به دنبال سرمایه گذار هستیم که 70درصد سرمایه مورد نیاز این طرح توسط بخش خصوصی و مابقی توسط دولت تامین شود.
خوزستان با برخورداری از پنج هزار و 150 کیلومتر جاده ارتباطی و 11 هزار و 500کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار