تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۹۸۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده هفتمین جشنواره خیابانی خوزستان با معرفی برگزیدگان بسته شد
هفتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی استان خوزستان شامگاه جمعه درحالی به کار خود پایان داد که این جشنواره پس از اعلام آرای داوران (اصغر همت، آرش دادگر و آرش ساربان) دو خروجی برای معرفی به جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان داشت
هفتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی خوزستان با معرفی برگزیدگان پایان یافت .

هفتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی استان خوزستان شامگاه جمعه درحالی به کار خود پایان داد که این جشنواره پس از اعلام آرای داوران (اصغر همت، آرش دادگر و آرش ساربان) دو خروجی برای معرفی به جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان داشت.

 محمد مالی رئیس انجمن نمایش خوزستان در این مراسم اظهار کرد: خوزستان سرخیل و طلایه دار فرهنگ در کشور است. در شعر، ادبیات، موسیقی و به ویژه هنر تئا‌تر این خوزستان است که در اعصار گذشته و حداقل نیم قرن گذشته درخشیده است.

وی افزود: خوزستان همیشه حرف تازه و اندیشه‌ای نوین برای تئا‌تر داشته که برای رسیدن به قله‌های افتخار آن تنها یک «یا علی» لازم است.

رئیس انجمن نمایش خوزستان عنوان کرد: لازم است همه مسئولان و مدیران شهری دست بچه‌های تئا‌تر خیابانی را بفشارند تا بتوانیم از این هنر در راه رسیدن به شهری آرام، با نشاط و امن گام برداریم و این نوع از تئا‌تر راهی برای نمایاندن توانایی‌های خود پیدا کند.

مالی بیان کرد: امیدواریم در سالهای آینده با استفاده از تجارب جشنواره هفتم تئا‌تر خیابانی استان نگاه بهتری به این جشنواره و تئا‌تر داشته باشیم. باید گفت تئا‌تر به ما نیاز ندارد این مائیم که به تئا‌تر نیاز داریم.

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان

همچنین علی بنائیان دبیر هفتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی خوزستان در این مراسم به ارائه گزارشی کوتاه از هفتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی استان پرداخت و گفت: با توجه به بضاعت و کمبودهای موجود تمام تلاش خود را برای برگزاری یک جشنواره راضی کننده و درشان هنرمندان استان انجام دادیم و امیدواریم داوری‌ها در حد و اندازه‌ای باشد که کمبودهایی را که بضاعتمان اجازه نداد، برطرف کنیم، جبران کند.

وی در پایان از اختصاص دادن جایگاههای ثابتی برای اجرای نمایش خیابانی در شهرستان باغملک با قول فرماندار و شهردار این شهرستان خبر داد.

اعلام نتایج داوری آثار شرکت کننده در هفتمین جشنواره تئا‌تر خیابانی خوزستان بخش دیگری از این مراسم بود که به شرح زیر اعلام شد: در بخش طراحی فضا لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به بهنام کاوه برای نمایش «آدامس با طعم صندلی» از آبادان و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به وحید فقیهی برای نمایش «فلسهای سرخ آب» از اهواز اهدا شد.

در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر سوم به مریم طرفی برای نمایش «میراث من» از سوسنگرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر دوم به آمنه پورحسینی برای نمایش «کمی بازی، کمی زندگی» از خرمشهر و و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی نفر اول به مرضیه جمالپور بازیگر نمایش «یک سبد عشق مدل۹۴» از مسجدسلیمان تقدیم شد.

همچنین در بخش بازیگری مرد، پس از تقدیر از شهاب حدادی بازیگر نمایش «کمی بازی، کمی زندگی» از خرمشهر و «محمد محمدی» بازیگر نمایش «همیشه راهی وجود داره» از ایذه به عنوان دو بازیگر نوجوان جشنواره و کوروش مهری بابادی بازیگر نمایش «یک سبد عشق مدل۹۴» از مسجدسلیمان و احسان آذربنیاد و مهدی داوودی بازیگران نمایش «همیشه راهی وجود داره» از ایذه، سینا سوری بازیگر نمایش «فلسهای سرخ آب» از اهواز و بهنام کاوه بازیگر نمایش «آدامس با طعم صندلی» از آبادان لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر سوم، وحید فقیهی بازیگر نمایش «فلسهای سرخ آب» از اهواز لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر و احمد مسافری بازیگر نمایش «مقصر کیه، ما یا اونا؟» دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی نفر اول این بخش را از آن خود کردند.

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان

در بخش نویسندگی متن نیز رضا زمانزاده برای متن نمایش «همیشه راهی وجود داره» از ایذه و زینب برزنده‌پور برای نمایش «مقصر کیه، ما یا اونا؟» از خرمشهر با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به ترتیب مقام سوم و دوم و وحید فقیهی برای نمایش «فلسهای سرخ آب» از اهواز مقام اول این بخش را به خود اختصاص دادند.

و در بخش کارگردانی جایزه سوم این بخش به طاهره سید کریمی کارگردان نمایش «یک سبد عشق مدل۹۴»، جایزه دوم به رضا زمان‌زاده کارگردان نمایش «همیشه راهی وجود داره» از ایذه و جایزه اول آن به وحید فقیهی کارگردان نمایش «فلسهای سرخ آب» از اهواز اختصاص یافت.

در پایان نیز دو نمایش «فلسهای سرخ آب» از اهواز و «مقصر کیه، ما یا اونا؟» از خرمشهر به ترتیب اولویت به عنوان دو کار راه یافته به جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان معرفی شدند.

پخش کلیپی طنز از پشت صحنه هماهنگی‌های ستاد جشنواره با بازی علی بنائیان دبیر جشنواره، اجرای موسیقی سنتی بندری، تقدیر و تجلیل از حامیان مالی جشنواره، تقدیر از تمام گروه‌های شرکت کننده و داوران جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار