تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۸۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از میان ۱۵۵ اثر نمایشی؛
تئاتر خیابانی«شهر ما، زباله‌ها»به جشنواره شهروند لاهیجان راه یافت
مدیر گروه تئاتر آئین مردم گفت: تئاتر خیابانی «شهر ما، زباله‌ها» به کارگردانی مصطفی بوعذار به عنوان تنها نماینده خوزستان به جشنواره شهروند لاهیجان راه یافت.

مصطفی بوعذار اظهار کرد: در ادامه موفقیت‌های گروه تئاتر آئین مردم، نمایش خیابانی «شهر ما، زباله‌ها...» با موضوع شهروندی پس از بررسی بیش از ۱۵۵ اثر نمایشی از سراسر کشور توسط کارشناسان و داوران به‌عنوان تنها نماینده استان خوزستان به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافت.

این کارگردان تئاتر خوزستان افزود: تهیه و اجرای تئاتر خیابانی به‌عنوان یک ژانر شناخته‌شده و تأثیرگذار به‌صورت تخصصی و ساختارمند توسط هنرمندان جوان و باتجربه در گروه تئاتر آئین مردم همچنان دنبال می‌شود به شکلی که این گروه در ۶ دوره برگزاری این جشنواره در سه دوره آن با نمایش‌های مختلف حضوری فعال و پر رنگ داشته است.

وي بيان كرد: ششمین تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور ۱۶ گروه نمایشی از سراسر کشور به همت شهرداری لاهیجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مشارکت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز دوازدهم تا چهاردهم شهریورماه برگزار می‌شود.

بوعذار ادامه داد: جشنواره لاهیجان به‌عنوان یک جشنواره دارای ساختار و با کیفیت به شمار می‌رود که به‌صورت حرفه‌ای همه‌ساله با موضوعات فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندی، یکی از سه رویداد حرفه‌ای و تخصصی تئاتر خیابانی در کنار جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان و بین‌المللی فجر به حساب می آید.

وی تصریح کرد: به‌رغم فعالیت‌های گسترده هنرمندان گروه تئاتر آئین مردم، متأسفانه این گروه با کم‌لطفی و بی‌مهری برخی متولیان مواجه شده به‌گونه‌ای که برای اعزام هنرمندان خود به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی همواره با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار