تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۹۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت یازدهم مسکن‌ساز نیست
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته آینده ۱۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل می‌شود.
دولت یازدهم مسکن‌ساز نیست

 فریبرز واحدی در نشستی خبری با اشاره به افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهرانسر در روز جاری، اظهار داشت: این واحدها در فاز ۳ تهرانسر آماده تحویل شده است که به متقاضیان تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه در اوایل سال ۹۳ کار را با سرعت بیشتری شروع کرده ایم که ۷ دی سال گذشته ۵۷۰ واحد و در اسفند ۶۴۰ واحد تحویل داده شد، افزود: در نهایت ۳۰۰ واحد دیگر باقی می ماند که تا پایان مهر و آبان ماه تحویل مردم می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اگر متقاضیان قسط پنجم ۴۵ میلیون تومانی خود را بپردازند، می توانیم با سرعت واحدها را تحویل دهیم، اضافه کرد: در فاز یک ۴۰ واحد و در فاز دو ۱۵۰ واحد هنوز قسط ۴۵ میلیون تومانی خود را پرداخت نکرده اند.

واحدی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ کارگاه ساخت مسکن ویژه با کندی مواجه شده بود و تقریبا نیمه‌تعطیل مانده بود، تصریح کرد: اما با رویکرد جدید از سال ۹۳ پیمانکاران با سرعت بیشتری کار را ادامه دادند به طوری که امسال ساخت این واحدها به پایان می رسد و پرونده مسکن ویژه بسته خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تامین خدمات رونمایی این سایت اظهار کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده؛ حداکثر تا ۱۸ ماه آینده فضای سبز، پارک، سینما و مسجد در این سایت ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه متقاضیان باید تاکنون ۱۲۵ میلیون تومان برای ۱۰۵ متر واحد مسکن ویژه پرداخت کرده باشند، خاطرنشان کرد: ۱۴۱ میلیون تومان هم وام با اقساط ۱۰ ساله و سود ۴ درصد به این مسکن ها تعلق می گیرد.

واحدی با اشاره به اینکه اقساط این وام به صورت پلکانی و با شیب ۸ درصد باید پرداخت شود، توضیح داد: ۳ ماه هم برای متقاضیانی که واحد را تحویل می گیرند، دوره تنفس از بانک مسکن گرفته‌ایم که پس از ۳ ماه اقساط یک‌میلیون تومانی را باید به بانک بپردازند.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکن ویژه از نرخ های ۲۳۱ میلیون تا ۲۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، عنوان کرد: واحدهای مسکن ویژه برای متقاضیان نسبت به دیگر واحدهای منطقه تهرانسر ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده دارد، به همین جهت خرید و فروش این واحدها هم رونق پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه شیوه‌نامه صدور سند هم تا هفته آینده ابلاغ می‌شود، بیان کرد: در نهایت ۳ سال پس از تحویل واحد، متقاضیان می توانند اسناد این واحدها را دریافت کنند.

واحدی با اشاره به اینکه به شهرک یاس در کنار شهرک مسکن ویژه پیشنهاد داده شده است تا برای نوسازی واحدهایشان اقدام کنند، گفت: به آنها پیشنهاد دادیم که یا می توانند واحدهای مسکن ویژه را خریداری کنند و یا اینکه شهرک خود را بسازند.

وی در خصوص مسکن مهر استان تهران افزود: ساخت ۳۲۸ هزار واحد مسکونی برای استان تهران هدف‌گذاری شده بود که از این مقدار ۹۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در پرند و ۸۹ هزار و ۴۵۶ واحد در پردیس ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در پرند برای هفته دولت ۳ هزار و ۸۲۴ واحد افتتاح می شود، ضمن اینکه تاکنون ۴۳ هزار و ۶۰۰ واحد افتتاح و تحویل داده شده است، همچنین در پردیس تاکنون ۱۱ هزار و ۷۹۵ واحد تحویل داده شده است.

واحدی با بیان اینکه برای هفته دولت هم در پردیس ۱۱ هزار واحد ساخته شده است، اضافه کرد: اما این واحدها به دلیل نداشتن آب و برق افتتاح نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر جدید اندیشه ۳ هزار و ۹۳ واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شده بود که تاکنون یک‌هزار و ۱۹۹ واحد افتتاح شده است، تصریح کرد: در هفته دولت ۵۸۰ واحد در این شهر افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به پروژه های بنیاد مسکن در استان تهران گفت: ۳۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برنامه بنیاد مسکن بود که تاکنون ۱۶ هزار و ۴۹۰ واحد افتتاح شده و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد در هفته دولت افتتاح رسمی می شود.

واحدی با اشاره به اینکه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر برنامه ما ساخت ۱۰۴ هزار و ۸۹۹ واحد بود، گفت: تاکنون ۸۱ هزار و ۴۲۶ واحد افتتاح شده است و ۱۰ هزار واحد هم هفته آینده افتتاح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار واحد از مسکن مهر در استان تهران باقی می ماند، اذعان کرد: از این مقدار ۲ تا ۳ هزار واحد به دلیل عدم پیگیری سازمان‌ها برای کارکنانشان حذف می شود و مابقی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در مجموع در این استان از ۳۲۸ هزار و ۷۴۷ واحد، ۲۰۸ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده و مابقی تا پایان سال ۹۵ افتتاح می شود.

واحدی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۹۲۰ واحد هم در بافت فرسوده در حال ساخت است که با احتساب ۱۰ هزار واحد مسکن مهر، ۱۵ هزار واحد در هفته دولت افتتاح می شود، توضیح داد: در مجموع ۳۵ هزار واحد تا پایان اسفند تحویل داده می شود که با احتساب ۱۵ هزار واحد هفته دولت به افتتاح ۵۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر می رسیم.

وی با اشاره به اینکه دولت مسکن‌ساز نیست، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم موافق حضور مستقیم دولت در پروژه های مسکن نیست و اگر پروژه ای هم تعریف شود، باز هم با همکاری انبوه‌سازان خواهد بود و دولت فقط نظارت می کند، همچنین مسکن اجتماعی هم از سوی بخش خصوصی ساخته می شود و منابع اعتباری آن هم از محل سرمایه های بانکی خواهد بود، اما مابه‌التفاوت سود را دولت تامین می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص بخش حمل و نقل هم گفت: اعتبارات و منابع ما در این بخش بسیار محدود بود، به طوری که امسال کمتر از ۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم، اما با اعتماد پیمانکاران موفق به اجرای برخی پروژه ها شده ایم.

واحدی افزود: بر این اساس ۱۶۶ میلیارد تومان در بخش راه سازی، ۳۶ میلیارد تومان در بخش راهداری و ۲ میلیارد تومان در ساختمان های دولتی پروژه انجام شده که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار