تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۹۹۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در هندیجان
همزمان با هفته دولت بیست و یکمین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان هندیجان به بهره برداری رسید
خوزنیوز: همزمان با هفته دولت شانزدهمین شهرستان استان خوزستان مجهز به ایستگاه سنجش آلودگی هوا شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در مراسم افتتاح این پروژه احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن تبریک هفته دولت، افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا را نقطه شروعی جهت انجام پروژه های زیست محیطی در شهرستان هندیجان عنوان نمود و گفت: موقیت جغرافیایی شهرستان هندیجان در شمال غربی خلیج فارس به عنوان یکی از نقاط حساس است و تنوع زیستی دریایی موقعیت صنعتی این بخش از خلیج فارس را به یکی از مناطق ویژه تبدیل نموده است.

وی درخصوص تاثیر آلایندگی صنایع استان‌های همجوار به شهرستان هندیجان گفت: با پیگیری و موضع تاثیر آلایندگی به شهرستان از طریق کمیته ملی خواهان سهم عوارض آلایندگی برای منطقه هندیجان خواهیم بود و برای تاثیرپذیری آلایندگی این شهر از صنایع پتروشیمی نیز باید با روش‌های علمی تاثیر میزان آن برای شهرستان مشخص گردد.

لاهیجان زاده درخصوص مدیریت پسماندهای شهر هندیجان نیز گفت: از محل اعتبارات سازمان جهت ساماندهی پسماندهای شهری شهرستان‌های ساحلی مبلغ 500 میلیون تومان جهت ساماندهی پسماند به شهرستان اختصاص یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص وضعیت شهرستان به لحاظ پدیده گردوغبار گفت: یکی از مهمترین کانون‌های داخلی استان در محور هندیجان-ماهشهر جدیدا بر اثر خشکسالی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی و کمبود آب در رودخانه های منطقه باعث شده است تا دشت هندیجان به یک کانون گردوغبار در شرق استان تبدیل گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: با توجه به نوع خاک منطقه تنها راه مقابله با این پدیده در منطقه هندیجان درختکاری و مرتعداری می باشد.

لاهیجان زاده گفت: امروز شاهد افتتاح بیست و یکمین دستگاه سنجش آلودگی هوای استان در شهرستان هندیجان هستیم و با افتتاح این پروژه شانزدهمین شهرستان استان خوزستان به ایستگاه سنجش آلودگی هوا مجهز شد.

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در هندیجان

وی ادامه داد: این دستگاه اندازه گیری ذرات غبار 10 میکرون و 5/2 میکرون داده های غلظتی گردوغبار(pm 10 و pm 5 /2) را بصورت ساعتی حسب واحد میکروگرم بر مترمکعب در اختیار کاربر قرار می دهد و با هدف سنجش میزان ذرات ریزگرد منتشر در هوای محیط شهرستان هندیجان و اثرات بهداشتی و زیست محیطی پدیده ریزگرد در این شهرستان با اعتبار 3 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. اساس کار دستگاه میزان اشعه بتا می باشد که بنام روش بتاگیج معروف است.

وی در پایان از تلاش همه مسئولین خصوصاً فرماندار و شهردار شهرستان هندیجان با لوح تقدیر قدردانی کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این جلسه احمد جعفری نسب فرماندار شهرستان هندیجان خواستار راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان و بهره مندی شهرستان و همچنین تعلق گرفتن عوارض آلایندگی صنایع شد.
:
:
:
آخرین اخبار