تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۹۳۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
مردم انتظار دارند آبادان به شرایط قبل از جنگ برگردد
فرماندار آبادان گفت: مردم این شهر انتظار دارند، آبادان به شرایط قبل از جنگ برگردد ولی در این راه نقص‌هایی وجود دارد که باید برطرف شوند.

عزیز الله شهبازی اظهار کرد: قبل از آغاز جنگ، دو شهر آبادان و خرمشهر جزو شهرهای برخوردار و توسعه‌یافته ایران به شمار می‌رفتند و نماد توسعه در کشور بودند.

مردم انتظار دارند آبادان به شرایط قبل از جنگ برگردد

وی افزود: جنگ هشت‌ساله که آغاز شد و این دو شهر تبدیل به کانون اصلی این جنگ شدند؛ خیلی از زیرساخت‌های خرمشهر و آبادان آسیب دیدند به‌گونه‌ای که در این مدت زیرساخت‌های شهری، کشاورزی، فضای سبزی و فرهنگی این دو شهر که زمانی در کشور نمونه بودند از بین رفتند.

شهبازی عنوان کرد: صنعت نفت و پتروشیمی در آبادان از بین رفت و تقریبا بعد از هشت سال، هیچ‌چیزی در آبادان سالم باقی نماند در حالی که آبادان شهر اولین‌ها بوده و دروازه ورود صنعت و مدرنیته به کشور به شمار می‌رود و به گواه اسناد موجود، اولین شبکه آب و فاضلاب، اولین راه آسفالت و اولین سینما و... در این شهر ایجاد شد.

فرماندار آبادان ادامه داد: بعد از پایان جنگ و آغاز دوران بازسازی و حتی بعدازآن، کارهای ارزشمندی در آبادان انجام شد اما چون حجم خرابی‌ها بالا بود و کار قاعده و چارچوب خاصی نداشت، روند بازسازی در آبادان دچار اختلال شد.

شهبازی اظهار کرد: مردم آبادان انتظار دارند که این شهر به چهره گذشته درخشانش برگردد. هر چند کارهای زیربنایی ارزشمندی در آبادان انجام شده ولی در زمینه‌های تولید، ساختار، عمران شهری و اماکن فرهنگی هنوز نقص‌هایی وجود دارد.

وی تأکید کرد: به شخصه از برنامه‌ریزی‌هایی که در آبادان در حال انجام است رضایت دارم و علاقه فراوانی برای پیگیری امور دارم. برای نمونه یکی از کارهایی که انجام شده، احداث بازارچه مرزی اروند است و دیگری ساحل سازی اروندرود بود که می‌تواند باعث رونق در آبادان و اروندکنار شود.

شهبازی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعلی آبادان آب شرب است، اظهار کرد: آب شرب آبادان تا قبل از این، هر شبانه‌روز ۳۰ هزار مترمکعب از طرح آب‌رسانی غدیر گرفته می‌شد ولی اکنون میزان ورودی آب از طرح غدیر به ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
1
اظهار خرسندی شما دلیلی بر وضعیت مناسب آبادان و خرمشهر نیست ، به جای اظهار خرسندی باید اظهار شرمندگی کنید که پس از 30 سال هنوز هم خرابی های جنگ در این دو شهر به چشم می خورند، کاش 4 تا مسئول درست و حسابی توی خوزستان وجود داشت تا وضعیت معیشت مردم اینطور نبود.
هم استانی
|
Italy
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
1
این جور که شما گفتید به نظر میاد که حجم خرابی ها از هیروشیما هم بالاتر بود!!!!
:
:
:
آخرین اخبار