تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سمینار کاهش اثرات مخرب ریزگردها بر روی تجهیزات شبکه برق و صنایع برگزار شد
سمینار نشست تخصصی «کاهش اثرات مخرب ریزگردها بر صنعت برق و ارایه راهکارها» توسط انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه خوزستان با همکاری شرکت برق منطقه ای خوزستان، شرکت های توزیع برق اهواز و خوزستان ،صنایع بزرگ نفت و فولاد و در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد
خوزنیوز: سمینارکاهش اثرات مخرب ریزگردها بر روی تجهیزات شبکه برق و صنایع توسط انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه خوزستان با همکاری شرکت برق منطقه ای خوزستان ،صنایع بزرگ استان و شرکت های توزیع برق اهواز و خوزستان در آمفی تئاتر دانشکده  فنی– مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این سمینار یک روزه با توجه به اهمیت موضوع آلودگی، کلیه مسائل مرتبط با آلودگی ها و شرایط مخرب این پدیده خطرناک بر شبکه برق و مشترکان بزرگ آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

عبدالرسول زرگر مشاور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در امور فنی به عنوان یکی از سخنرانان در این سمینار گفت: این سمینار با هدف ارتقا سطح دانش و تبادل اطلاعات تخصصی بیشتر بین صنایع، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی مسوول تامین برق مطمئن و پایدار برای تمامی مشترکان خانگی و صنعتی و همچنین استفاده متخصصان و پژوهشگران علاقمند و نیز ارایه راهکارهای تخصصی و پیشنهادهایی مفید جهت کاهش اثرات مخرب ریزگردها براین صنعت برگزار شد.

وی ادامه داد: اقدامات مهم انجام شده از طرف شرکت برق منطقه ای خوزستان در راستای پایداری شبکه و کاهش اثرات مخرب ریزگردها در این جلسه با حضور متخصصان امر ارایه، تحلیل و بررسی شد.

زرگر تصریح کرد: از اهم مطالب ارایه شده در این جلسه می توان به آثار ریزگردها بر سطوح عایقی شبکه، آثار خوردگی بر روی هادی ها و سطوح عایقی مقره و نیز اثرات آن بر سیستم های الکترونیکی و همچنین تجهیزات اداری و پرسنل اشاره کرد که راهکارهای مرتبط و اقدامات انجام شده نیز بیان گردید.

وی اظهارداشت: اولویت انجام تحقیقات کاربردی در دوره های ادواری نیز کمک شایانی به شناخت بیشتر این پدیده مخرب خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل در امور فنی گفت: شبکه برق منطقه ای خوزستان با بیش از 8500 کیلومتر مدار طول خطوط انتقال و فوق توزیع و نیز 204 پست انتقال و فوق توزیع یکی از بزرگترین شبکه های برق کشور محسوب می گردد که همواره پایداری و استمرار خدمات برق رسانی جزء اولویت های اصلی این شرکت محسوب می گردد و همواره سعی بر این بوده تا علاوه  براقدامات فنی و اجرایی بتوانیم در سطوح علمی و تخصصی نیز به بیان مشکلات و معضلات آلودگی بر شبکه برق استان بپردازیم.

به گزارش خوزنیوز؛ این شرکت توانست با همکاری شرکت های توزیع برق اهواز و خوزستان و نیروگاه‌های حرارتی استان در دو سال اخیر نیز در جهت بررسی و کاهش اثرات مُخرب گرد و غبار نسبت به چاپ یک جلد کتاب علمی با عنوا «مروری بر اثرات ریزگردها در صنعت برق خوزستان» اقدام کند.
:
:
:
آخرین اخبار