تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:
شرکت نفت، فعالیت های اقتصادی مردم در هور العظیم را نابود کرد
به دلیل فعالیت شرکت نفت در این منطقه و خشک شدن هورالعظیم فعالیت اقتصادی مردم این منطقه در هور نابود شد
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خشک شدن هورالعظیم باعث مهاجرت برخی مردم مناطق هویزه و دشت آزادگان به حاشیه شهر اهواز شده است.

شرکت نفت، فعالیت های اقتصادی مردم در هور العظیم را نابود کرد

آیت ا... محسن حیدری شنبه در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری در محل شهرک نفت اهواز بیان کرد: مردم اطراف هورالعظیم با کار صید ماهی و شکار پرندگان از هور روزگار خود را می گذراندند که متاسفانه به دلیل فعالیت شرکت نفت در این منطقه و خشک شدن هورالعظیم فعالیت اقتصادی مردم این منطقه در هور نابود شد.

وی گفت: مردم منطقه اطراف هور در هشت سال جنگ تحمیلی ضربه های زیادی دیدند و با خشک شدن هور العظیم مردم این منطقه با مشکلات زیادی روبه رو شدند.

امام جمعه موقت اهواز اظهارکرد: 45 درصد هورهای کشور در خوزستان وجود دارد که بر اثر تصرف بی رویه در خشک کردن و به دلیل فعالیت های نفتی در این مناطق مشکلات زیادی از جمله در ایجاد پدیده گرد و غبار برای خوزستان ایجاد شده است.

آیت ا... حیدری افزود: طبق نظریه کارشناسان به دلیل خشک شدن هورها در خوزستان و بی تدبیری در زمینه آب ، خوزستان دچار مشکلات ریزگردها شده است.

وی گفت: شرکت نفت که در منطقه هورالعظیم فعالیت دارد از خارج از خوزستان نیرو جذب می کند و جوانان این منطقه که با خشک شدن هورالعظیم منبع درآمد خود را از دست داده اند بیکار هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: باید دوره های آموزش فنی و حرفه ای برای جوانان این منطقه فراهم شود تا امکان کار در شرکت نفت و سایر شرکت های خوزستان را داشته باشند و یا شرایط برای تحصیل جوانان این منطقه ایجاد کنند.

آیت ا... حیدری افزود: دانشگاه هویزه 400 دانشجو دارد که تنها چهار نفر که در این دانشگاه تحصیل می کنند بومی منطقه هستند و سایر دانشجویان از سایر استان ها هستند.

وی گفت: این دانشگاه برای رشد علمی و صنعتی جوانان این منطقه ایجاد شده این در حالی است که جوانان این منطقه از تحصیل در این دانشگاه بی نصیب هستند.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: چنین برخوردهایی با جوانان این منطقه باعث بد بینی آنها نسبت به نظام و انقلاب خواهد شد.

در این آیین چند نهال به طور نمادین توسط تعدادی از مسئولان استانی در منطقه شهرک نفت اهواز کاشته شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار