تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:
اخذ مجوز تأسیس یک دانشکده جدید در شوش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تبیین شاخص‌ترین اقدامات انجام‌شده در این دانشگاه طی سال گذشته از اخذ مجوز تأسیس یک دانشکده جدید در شوش و برنامه دانشگاه برای راه‌اندازی یک مرکز آموزش سلامت در سال جاری خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تبیین شاخص‌ترین اقدامات انجام‌شده در این دانشگاه طی سال گذشته از اخذ مجوز تأسیس یک دانشکده جدید در شوش و برنامه دانشگاه برای راه‌اندازی یک مرکز آموزش سلامت در سال جاری خبر داد.

دکتر یوسف پریدار با اشاره به اخذ مجوز جذب 20 عضو هیئت‌علمی جدید برای این دانشگاه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک دانشگاه نوپا و جدیدترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است، زیرساخت‌های لازم برای مسائل آموزشی و پژوهشی را نداشته و هم از نظر زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی و هم تعداد اعضای هیئت‌علمی شدیداً تحت فشار است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده مجوز جذب 20 عضو هیئت‌علمی اخذ شد که به‌تدریج در حال جذب این افراد هستیم‌ تا پایه‌های آموزشی دانشگاه را تقویت کنیم‌ و ارتقا دهیم. در حوزه پژوهش نیز سیاست‌های پژوهشی دانشگاه را بر مبنای بار بیماری‌ها تعریف کردیم‌ که پژوهش‌ها به‌صورت هدفمند در این مسیر انجام شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص رویکردهای دانشگاه برای حرکت در مسیر تحقق شعار امسال اظهار کرد: معتقدم وزارت بهداشت در این زمینه از بقیه بخش‌ها جلوتر و در دو سال گذشته اقداماتی را در این راستا انجام داده است. اکنون نیز بر پشتیبانی از شرکت‌های داروسازی داخلی تأکید دارد. هنگامی که قیمت نفت به زیر 25 دلار رسید، دانشگاه علوم پزشکی دزفول تنها دستگاهی بود که توانست معادل 10 درصد جمعیت دانشگاه جذب نیروی تخصصی و ساماندهی حاشیه‌های شهری را داشته باشد.

پریدار با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش ساماندهی حاشیه‌های شهر، گفت: در این خصوص مرکز جامع خدمات سطح یک بهداشتی‌درمانی در کوی آیت‌الله مدرس و کوی آزادگان به منظور غربالگری بیماری‌های ناتوان‌کننده راه‌اندازی شد‌ که معتقدیم با جذب نیروهای تحصیلکرده و از سوی دیگر ساماندهی حاشیه‌های شهر عملاً حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم‌ و ان‌شاءالله در سال جدید نیز با این انرژی که از فرمایشات مقام معظم رهبری به جامعه تزریق شده است، بیش از پیش در این راستا گام برداریم.

وی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌ رو در سال جدید نیز با بیان این‌که مجوز تأسیس دانشکده جدید در شوش اخذ شده است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که یک مرکز آموزش سلامت در این شهرستان راه‌اندازی کنیم. همچنین امسال اخذ مجوز حداقل یک مرکز تحقیقاتی جدید در دستورکار قرار دارد. پیش از این مجوز مرکز تحقیقات نازایی و باروری اخذ شده است که به دنبال گسترش فعالیت‌های این مرکز با توجه به تأکیدات رهبر و سیاست‌های جمعیتی کشور و کاهش هزینه‌های آن برای برخورداری طیف بیشتری از خدمات آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درباره فعالیت‌های مرکز آموزش سلامت اظهار داشت: این مراکز به‌صورت دینامیک فعالیت می‌کنند و به عبارت دیگر با توجه به نیاز نیروی تخصصی در منطقه دوره‌های 6 ماهه تا یک‌ساله در این مراکز برگزار و با پذیرش دانشجو، نیروهای بهداشت و درمان در رده‌های پایین کاردانی و در بعضی از مقاطع کارشناسی، تربیت می‌کنند. در حال حاضر نیز در این راستا دوره کمک‌بهیاری در بیمارستان گنجویان در حال اجرا است اما در صدد هستیم با تأسیس چنین مرکزی این فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی انجام شود.

پریدار با اشاره به تحصیل حدود هزار دانشجو در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 170 نفر در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند که اولین ورودی آن‌ها امسال دوره بالینی خود را در بیمارستان آغاز می‌کنند. همچنین سایر دانشجویان در رشته‌های فوریت‌های پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و اتاق عمل در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و امسال به دنبال اخذ مجوز راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در یکی از این رشته‌ها هستیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 50 عضو هیئت‌علمی در دانشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: بر اساس مجوز اخذشده برای جذب 20 عضو هیئت‌علمی جدید، فراخوان این پذیرش سال گذشته منتشر شد و براساس ثبت‌نام و اعلام آمادگی افراد، جذب به تدریج جذب و به مجموعه دانشگاه اضافه می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار