تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۱۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره نهضت سواد آموزی دزفول خبرداد:
راه اندازی ۲ مرکز سواد آموزی در دزفول/ ۵ هزار بیسواد مطلق
رئیس اداره نهضت سواد آموزی دزفول گفت: در حال حاضر پنج هزار بیسواد مطلق در این شهرستان وجود دارد؛ در همین راستا دو مرکز سواد آموزی راه اندازی می شود.

علیرضا شیرین صحرایی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: بالغ بر ۲ هزار نفر از افراد بیسواد این شهرستان، والدین دانش آموزان هستند و مابقی نیز عمدتا در مناطق روستایی و حاشیه شهرستان زندگی می کنند که به دلایل مختلف از تحصیل محروم شده اند.

وی افزود: همچنین ۱۴۰ هزار سواد آموخته در سطح شهرستان وجود دارد که باتوجه به گذشت چند دهه از آموزش آن ها، آموخته هایشان در معرض فراموشی قرار دارد..

رئیس اداره نهضت سواد آموزی دزفول عنوان کرد: در مبحث سواد آموزی دوگروه چالش انگیز وجود دارد؛ گروه افرادی که به هر دلیل تمایل به تحصیل نداشته و جذب این مقوله نمی شوند و گروه دوم کسانی هستند که با وجود اخذ مدارک مختلف اما به دلیل نبود سازمان حمایت کننده و سر و کار نداشتن با مکتوبات به پدیده بیسوادی دچار شده اند.

شیرین صحرایی ادامه داد: وجود این گروه ها و همچنین تعداد بالای افراد کم سواد در شهرستان باعث شده تا دو مرکز یادگیری محلی در دزفول راه اندازی شود. یکی از این مراکز تحت عنوان مرکز یادگیری طلوع فجر در ندامتگاه فجر و دیگری تحت عنوان مرکز یادگیری شهدای دزفول واقع در شمال شهر و خیابان رودکی است که در شیفت بعد از ظهر آموزشگاه ایمان به فعالیت می پردازد.

وی بابیان اینکه در این مراکز در کنار آموزش درسی، مهارت های متعددی از جمله آشپزی، هنری، مسابقات فرهنگی، اجتماعی و غیره نیز به افراد آموزش داده می شود، گفت: مجموعا ۱۸۸ نفر در این دو مرکز تحت پوشش قرار داده شده اند که در این مدت تاکنون خروجی و تاثیرات بسیار مثبتی داشته و تنوع آموزش ها موجب استقبال مردم شده است.

شیرین صحرایی اضافه کرد: این مراکز یادگیری محلی نقش مهمی در زمینه یادگیری مادام العمر افراد ایفا خواهند کرد.
اسکان مسافران نوروزی در ۵۰۰ کلاس درس در دزفول

 معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دزفول گفت: ۵۰۰ کلاس درس به منظور اسکان مسافران نوروزی سال پیش رو در شهرستان دزفول در نظر گرفته شده است.

رحیم پور صادق عصر روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول با اشاره به آماده سازی ۵۰۰ کلاس درس به منظور اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان عنوان کرد: این کلاس ها دارای فرش، آشپزخانه، حمام و یخچال هستند؛ ضمن آنکه در راهرو های مدارس نیز تلویزیون قرار داده می شود.

وی بابیان اینکه طرح ستاد اسکان یک طرح منطقه ای و ملی است، افزود: در همین خصوص لازم است تمام دستگاه های متولی و خدماتی شهرستان در راستای پذیرایی هرچه بهتر از مسافران نوروزی در این امر همکاری کنند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: در راستای تجهیز هرچه بهتر این کلاس ها نیاز به پتو و فرش های بیشتری است که در این زمینه نیازمند مساعدت شهرداری و فرمانداری هستیم.

پورصادق تصریح کرد: اولویت اسکان مسافران نوروزی با فرهنگیان است اما در صورتی که ظرفیت لازم وجود داشته باشد؛ مسافران سایر اصناف و مردم عادی نیز پذیرش خواهند شد.

عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول نیز با حضور در این جلسه، اظهار کرد: مدارس شهرهای اقماری دزفول نیز می توانند در صورت تمایل برای اسکان مسافران نوروزی همانند سال گذشته اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم در صورت نیاز مسافرانی را در مدارس این مناطق اسکان دهیم.

 در نوروز ۹۶ بیش از  ۲۶ هزار مسافر نوروزی در ۶۵ آموزشگاه دزفول اسکان یافتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار