تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۱۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در طول هفت ماه؛
9 بار سرقت از شهرک صنعتی مسجدسلیمان
از بهمن ماه سال 90 تا مرداد ماه امسال، سارقان با ورود به شهرک صنعتی مسجدسلیمان، بخشی از اموال از جمله تجهیزات و کابل های برق 9 واحد تولیدی تعاونی و خصوصی فعال و غیر فعال را به سرقت بردند
تعدادی از واحد های تولیدی در مسجدسلیمان در طول 7 ماه 9 بار مورد دستبرد سارقان قرار گرفت.

به گزارش خوز نیوز از بهمن ماه سال 90 تا مرداد ماه امسال، سارقان با ورود به شهرک صنعتی مسجدسلیمان، بخشی از اموال از جمله تجهیزات و کابل های برق 9 واحد تولیدی تعاونی و خصوصی فعال و غیر فعال را به سرقت بردند.

واحدهای کود شیمیایی، پلاستیک یک بار مصرف، بازیافت، ادوات کشاورزی، ترانس سازی، دامداری، گونی بافی، نان شهداد و تعاونی الکل سازی از جمله شرکت هایی هستند که در طول هفت ماه گذشته در شهرک صنعتی مسجدسلیمان از دستبرد سارقان در امان نبوده اند.

مدیرعامل یک شرکت تعاونی در مورد سرقت اموال واحد تولیدی اش به خبرنگار ما گفت: آخرین شرکتی که در شهرک صنعتی مسجدسلیمان مورد سرقت قرار گفت، تعاونی 125 ایثارگران (تولید کننده الکل) بود.

بیژن حاجی پور افزود: هنگامی که نگهبان کارخانه برای انجام کاری به خانه اش واقع در مرکز شهر رفته بود، سارقان بخشی از اموال شرکت را کندند و با خود بردند.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر شهرک انتظامات ندارد؟ گفت: تا قبل از سرقت از کارخانه ی ما- که از سال 83 تا کنون راکد است- جلوی در ورودی شهرک هیچ کنترل و بازرسی صورت نمی گرفت؛ اما بعد از نهمین سرقت یعنی پس از مرگ سهراب آمدند و ایست و بازرسی راه انداختند و ورود و خروج خودروها را بازرسی می کنند.

وی با انتقاد از نداشتن امنیت در شهرک گفت: چرا باید یک شهرک صنعتی با داشتن 24 شرکت به بهره برداری رسیده در طول 7 ماه گذشته، 9 بار مورد سرقت سارقان قرار گیرد؟ پس مسوولان ذی ربط در زمینه ی ایجاد و حفظ امنیت شهرک و آرامش خاطر تولیدکنندگان و کارگران چه وظیفه ای دارند؟!

مدیرعامل تعاونی 125 ایثارگران مسجدسلیمان در مورد رکود شرکت الکل سازی گفت: این شرکت در سال 71 تاسیس شد و در سال 73 با خرید زمین از شرکت شهرک های صنعتی خوزستان کار خود را آغاز کرد. اما شرکت شهرک ها به دلیل انجام ندادن تعهد خود مبنی بر ایجاد سیستم فاضلاب صنعتی برای شهرک صنعتی مسجدسلیمان و با شکایت عده ای از اهالی منطقه به خاطر آلودگی زیست محیطی، از ادامه فعالیت این واحد تولیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان جلوگیری شد.

حاجی پور تصریح کرد: متاسفانه از سال 73 تا کنون شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نسبت به انجام تعهد خود اقدامی نکرده است. البته به تازگی کارهای مقدماتی از جمله خط کشی مناطقی برای ایجاد سیستم فاضلاب صنعتی انجام شده اما در طول 8 سالی که از ادامه فعالیت شرکت تعاونی به علت نبود سیستم فاضلاب صنعتی جلوگیری شد و واحد تولیدکننده الکل طبی و صنعتی تعطیل بود علاوه بر خسارات مالی و تجهیزاتی به شرکت که 11 میلیارد تومان برآورد شده است، یک میلیارد و 200 میلون تومان سود و جرایم حاصل از تسهیلات 600 میلیون تومانی دریافت شده از سوی بانک عامل برای شرکت در نظر گرفته شده است که به هیچ وجه امکان پرداخت آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان از تعهد خود مبنی بر ایجاد سیستم فاضلاب صنعتی در شهرک در طول سال های گذشته سرباز زده است چرا ما باید خسارات 8 سال تعطیلی کارخانه و سود و جرایم بانکی را بپردازیم؟!

وی افزود: جالب اینجاست که هم سازمان صنایع و معادن وقت خوزستان وقت و هم شرکت شهرک های صنعتی استان که در حقیقت تحت نظارت این سازمان است، در تیر و مرداد سال 83 در مورد کنترل نکردن پساب حاصل از تولید الکل به این شرکت اخطار دادند در حالی که اگر شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به انجام تعهد خود مبنی بر ایجاد سیستم فاضلاب صنعتی در شهرک صنعتی مسجدسلیمان اقدام می کرد نه واحد تولیدی ما دچار رکود می شد و نه دیگرواحدهای صنعتی این شهرک در طول 18 سال گذشته تا به امروز از نبود فاضلاب در شهرک دچار مشکل می شدند.

شایان گفتن است: شهرک صنعتی مسجدسلیمان با 40 هکتار مساحت در کیلومتر 5 محور مسجدسلیمان – شوشتر واقع شده و از 48 قرارداد منعقده 24 واحدهای آن به بهره برداری رسیده است.

:
:
:
آخرین اخبار