تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۷۷۹۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم مدیریت بار سنگین رفت و برگشت زائران اربعین

لزوم مدیریت بار سنگین رفت و برگشت زائران اربعین

  فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تا رسیدن به روز موعود یعنی روزی که شتاب مردم برای رسیدن به اربعین زیاد می‌شود فرصت زیادی نداریم؛ در این شتاب، چند روز سنگین در رفت و چند روز سنگین در برگشت داریم که همه هنر ما در مدیریت این چند روز است.

سردار احمدرضا رادان در نشست ستاد اربعین حسینی که امروز (۲۲ مردادماه) در مرز شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را پیدا کردم. این سفره با کرم اباعبدالله الحسین(ع) و لطف خداوند به روی ما باز شده و اینکه چقدر از این سفره بهره ببریم مهم است. از طرف دیگر هر قدر از این سفره بهره ببریم برکت دنیا و توشه آخرت را به دست می‌آوریم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در انجام کارها نیت بسیار مهم است. هر جایی برای خوشایند مسئولی کار کنیم، باخته‌ایم اما اگر برای رضای خدا و در راه اباعبدالله الحسین(ع) و  برای خدمت به زائران کار کنیم برد کرده‌ایم و مسئولان هم می‌بینند و خوشحال می‌شوند.

رادان بیان کرد: مردم عراق در وسط میدان در حال خدمت به زائران هستند و باورشان این است که هر چه می‌گذارند چند برابرش را به دست می‌آورند.

وی عنوان کرد: این سفره مدتی برای من و شما پهن است و هر کسی باید از این خوان نعمت اباعبدالله الحسین(ع) بهره‌مند شود. برای همین است که بعضی وقت‌ها می‌گویند اگر کسی برای عزای اباعبدالله الحسین(ع) نتوانست گریه کند، حتی اگر خودش را هم به حالت گریه کننده‌ها دربیاورد، این خوان نعمتی است که خیلی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تا رسیدن به روز موعود یعنی روزی که شتاب مردم برای رسیدن به اربعین زیاد می‌شود فرصت زیادی نداریم.

رادان بیان کرد: کارهای زیادی انجام شده است اما اگر بخشی انجام نشود انگار هیچ کاری نشده است. اگر بخواهیم بگوییم توسعه در امر پارکینگ‌ها انجام نشده است مانند این است که پشت‌مان را به آفتاب داده‌ایم و هیچ کاری نکرده‌ایم بنابراین در این چند روز باید تلاش کنیم کارها در این زمینه انجام شود.

وی افزود: ضمن پیگیری توسعه پارکینگ، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم راحت‌تر خودروهایشان را پیدا کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه باید در خصوص مقابله با حمل مواد مخدر نیز مرزبانی به لوازم مورد نیاز تجهیز شود و کنترل کنند، گفت: دوستان مرزبانی و یگان ویژه که گذر برای رفتن به نقطه صفر مرزی را بررسی می‌کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند و تجهیز شوند.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل حرکت زائران بیان کرد: جان مردم اولویت اول است و راحتی مردم در اولویت دوم است. مقام معظم رهبری فرمود این سفر باید آسان، ایمن و ارزان باشد و اگر زائران این سه مولفه را احساس نکنند، همه این خدمات شاید زیاد موفقیت‌آمیز نباشد.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: اربعین
:
:
:
آخرین اخبار