تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۷۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد
لزوم ارائه مراقبت‌های خاص بهداشتی و درمانی به زائران

لزوم ارائه مراقبت‌های خاص بهداشتی و درمانی به زائران
تردد زائران اربعین در مرز چذابه

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم ارائه مراقبت‌های خاص بهداشتی انجام و خدمات درمانی مطلوبی به زائران تاکید کرد.

دکتر محمدحسین سرمست در جلسه فوق‌العاده کمیته اربعین که امروز (۲۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: لازم است با حساسیت بالا و به صورت ویژه در این دو هفته، امور با سرعت و جدیت پیگیری شوند.

 وی در ادامه افزود: با توجه به حضور زائران از سایر کشورها در استان و خروج از مرز چذابه، لازم است مراقبت خاص در حوزه بهداشت انجام شود و هم چنین خدمات درمانی مطلوبی به زائران ارائه شود، زیرا ما مرزبانان سلامت کشور هستیم.

مسیر طریق الحسین، تحت نظارت و بازرسی بهداشتی

دکتر پژمان بختیاری‌نیا، معاون بهداشت دانشگاه هم در ادامه این جلسه گفت: حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امسال در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین، تمام مسیر طریق الحسین از مبادی ورودی استان خوزستان که منتهی به مرز چذابه است را تحت نظارت و بازرسی بهداشتی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه بهداشت محیط، بهداشت خانواده، آموزش بهداشت، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها ساماندهی شدند تا در طول مدت ماه صفر تا اربعین و حتی چند روز بعد از آن نیز مراقب سلامت زائران هستند.

وی افزود: فعالیت ما از همین امروز شروع شد و در واقع ترددهایی که از مرز چذابه انجام می‌شود را تحت مراقبت سندرومیک بیماری‌ها قرار داده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان خاطرنشان کرد: زائران بعد از زیارت و بازگشت به میهن، مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اگر علائم مشکوک به بیماری‌های واگیر داشتند در محل، آزمایش تشخیصی برای آن‌ها انجام شود و درمان شوند تا بعد از بازگشت به شهرهای محل اقامت، بیماری‌های واگیر را منتشر نکنند.

آماده‌باش بیمارستان‌ها در ایام اربعین

دکتر حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه در این جلسه، با ارائه گزارش بازدید خود از مرز چذابه و درمانگاه در حال ساخت این پایانه گفت: علاوه بر فعالیت درمانگاه و حضور پزشکان و پرستاران در پایانه مرزی چذابه، بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش خواهند بود.

فعالیت درمانگاه دائمی مرز چذابه

در ادامه دکتر سیدسعید آزنده، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه در خصوص خدمات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرز چذابه گفت: دانشگاه ماموریت دارد مرز چذابه را از نظر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پشتیبانی کند و در همین راستا نیز موفق شدیم که درمانگاه دائمی مرز چذابه را فعال کنیم.

وی ادامه داد: همکاران در حوزه‌های بهداشت، درمان و همچنین فوریت‌های پزشکی با تمام نیرو و امکانات در محل مستقر خواهند شد تا تمام نیروها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی حوادث احتمالی باشند. در همین راستا تمامی مرخصی‌ها در بخش‌های اورژانسی استان خوزستان را لغو کردیم تا نیروها بتوانند حضور حداکثری برای مقابله با حوادث احتمالی در استان را داشته باشند. کارکنان جامعه دانشگاهی نیز آمادگی کامل دارند تا بتواند خدمات رسانی و میزبانی زوار حضرت اباعبدالله الحسین را به بهترین شکل انجام دهند.

 استقرار آمبولانس‌ها در ۴۰ نقطه از اهواز تا چذابه

در پایان این جلسه دکتر فرهنگ کره‌بندی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: همزمان با آغاز تردد زائران اربعین حسینی، در تمام ورودهای استان خوزستان آمبولانس‌ها مستقر می‌شوند و در حالت آماده‌باش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در بیش از ۴۰ نقطه، آمبولانس از اهواز تا مرز چذابه مستقر و نیز خدمات درمانی توسط دو تیم پزشکی در پایانه مرزی، بین مواکب و سالن سرد انجام خواهد شد؛ گرچه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ما برای خدمات‌رسانی به زائران در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار