تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان: حفظ سلامت زائران اربعین حسینی مورد توجه دستگاه‌های متولی باشد
 رئیس کل دادگستری خوزستان گفت با تاکید بر حفظ سلامت زائران اربعین حسینی به عنوان مهم‌ترین انتظار از دستگاه‌های متولی گفت: افزایش ایمنی راه‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مواردی بود که در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برای این این ایام مورد تاکید قرار گرفت.

 علی دهقانی امروز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان از فعالیت شعب کشیک دادسرا و دادگاه در مرزهای چذابه و شلمچه استان همزمان با برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد و بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن مراسم پیاده روی اربعین حسینی شاهد ورود تعداد زیادی از زائرین به استان هستیم که خدمت‌رسانی مطلوب به آنان نیازمند مشارکت جدی و فعال شورای قضایی و ستاد اربعین استان است.

وی گفت: مصوبات این شورا در کنار مصوبات ستاد اربعین حسینی و در راستای امنیت مبادی ورودی، خروجی و تردد زائران موثر است.

دهقانی اظهار کرد: یکی از موارد مورد مطالبه زائران نظارت بر حقوق عامه به‌ ویژه در بحث استقرار میزهای خدمت است که باید مطابق سال‌های گذشته، علاوه بر شعبه کشیک آبادان، شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و ۲ مرز شلمچه و چذابه مستقر شود.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: همچنین نظارت مستمر دادستان‌ها از مبادی ورودی و خروجی، استقرار میزهای خدمت ادارات ثبت اسناد و املاک و شورای حل اختلاف و نظارت میدانی بازرسان ادارات بازرسی و تعزیرات برای نظارت بر نحوه خدمات رسانی در پایانه‌های مسافربری مرزی استان انجام شود.

دهقانی ادامه داد: حفظ سلامت زائران مهم‌ترین انتظاری است که از دستگاه‌های متولی داریم و در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز بر افزایش ایمنی راه‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این ایام تاکید شد.

رئیس شورای عالی قضایی استان گفت: یکی دیگر از انتظارات و مطالبات زائران، حفظ تامین امنیت خودروهای آنان در پارکینگ‌ها و اموال درون آن‌ها است که تعزیرات حکومتی باید در این خصوص نظارت داشته باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: با هرگونه تغییر کاربری اراضی و احداث پارکینگ‌ جدید در مسیر پیاده روی اربعین بدون مجوز، برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: اعضای شورا در ایام اربعین به انجام تمام مصوبات نظارت داشته و اقدامات لازم را به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به زائران حسینی را داشته باشند.

  خوزستان هر ساله میزبان هزاران زائر در مراسم اربعین حسینی است.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مبادی‌های تردد زائران اربعین حسینی در کشور است.

در بودجه ۱۴۰۲ چهار هزار میلیارد ریال به چهار استان خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان جهت تقویت زیرساخت‌های مراسم اربعین حسینی تخصیص یافته.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار