تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۵۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ و در دوران استانداری امیر حیات مقدم در استان خوزستان ۱۵ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید و تصفیه آب شرب آبادان افزوده شد/آرشیو


 امیر حیات مقدم

در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ و در دوران استانداری امیر حیات مقدم در استان خوزستان ۱۵ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید و تصفیه آب شرب آبادان افزوده شد

با اجرای طرح توسعه تصفیه خانه "دیری فارم" آبادان روزانه 15 هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب شرب آبادان افزوده شد. 

در مراسم بهره برداری از این طرح اعلام شد با اجرای این طرح کمبود آب در مناطق مرکزی آبادان در مواقع پیک مصرف آب تا حدود زیادی برطرف می شود. امیر حیات مقدم استاندار خوزستان پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح توسعه قدیمی ترین تصفیه خانه شهر آبادان گفت: مدیریت کلان استان مصمم است مشکل کمبود آب شرب در شهرستان آبادان را برطرف کند از این رو در نخستین گام شرکت آب و فاضلاب خوزستان ظرفیت تولید آب در این تصفیه خانه را از 90 هزار متر مکعب در روز به 105 هزار متر مکعب رساند.

 "امیر حیات مقدم " تصریح کرد: مشکل کمبود آب در شهرک صنعتی و مناطق سلیج غربی و شرقی آبادان با افزایش تولید چهار هزار متر مکعب تا دو هفته دیگر حل می شود.

 وی گفت: دولت امسال توجه ویژه ای برای طرحهای تامین آب خوزستان نموده است بطوری که در سال 85 مبلغ دو هزار و 300 میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل طرحهای نیمه تمام آب هزینه خواهد کرد که سهم آبادان از این اعتبار 230 میلیارد ریال است.

 امیر حیات مقدم استاندار خوزستان در ادامه ابراز امیدواری کرد با اتمام طرحهای تامین آب در آبادان تا پایان سال جاری این شهر تا 20 سال آینده مشکل آب نداشته باشد. 

حیات مقدم در خصوص مشکل کمبود آب در مناطق روستایی آبادان گفت:تا پایان شهریور ماه امسال مشکل کمبود آب اروندکنار و چوئبده آبادان نیز بطور کلی حل می شود.

 شرکت آب و فاضلاب خوزستان طرح احداث یک خط لوله به طول 40 کیلومتر از آبادان به اروندکنار را در دست ساخت دارد که گفته می شود با اتمام آن مشکل کمبود آب شرب این منطقه تا حدودی زیادی حل می شود.

 در ماههای اخیر مردم مرزنشین اروندکنار، چوئبده و برخی از روستاهای نوار مرزی آبادان با کمبود شدید آب مواجه بوده اند. هم اینک پنج تانکر آبرسان تامین آب شرب شهر اروندکنار را به صورت موقت بر عهده دارد.

امیر حیات مقدم استاندار خوزستان روز پنجشنبه در سفر به آبادان از تاسیسات آبرسانی شهر آبادان دیدن کرد. آب شرب آبادان پس از برداشت از رودخانه های اروند، کارون و بهمنشیر تامین و به شبکه توزیع آب ترزیق می شود.

:
:
:
آخرین اخبار