تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۶۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در بهمن سال ۱۳۸۵ پروژه 430 هزار تنی فولاد (تولید شمش فولاد) در اهواز بهره برداری شد/ ارشیو


در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در بهمن سال ۱۳۸۵ پروژه 430 هزار تنی فولاد (تولید شمش فولاد) در اهواز بهره برداری شد/ ارشیو

 پروژه 430 هزار تنی فولادسازی در اهواز بهره برداری شد
 پروژه 430 هزار تنی فولادسازی (تولید شمش فولاد) گروه ملی صنعتی فولاد ایران باحضور معاون وزیر صنایع و معادن روز چهارشنبه در اهواز بهره برداری شد.

معاون وزیر صنایع و معادن در آیین بهره برداری از این پروژه گفت: صنایع فولاد در ایران بومی سازی شده و به حدی رسیده که در احیا، فولادسازی و نورد به متخصصان خارجی نیاز نداریم.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود:اگر تحریم را شدیدتر از این هم بکنند باز هم روی پای خود خواهیم ایستاد البته این 100 درصد نیست ولی قادر به ادامه راه هستیم و مشکلی نخواهیمداشت.
«احمدعلی هراتی نیک»، به تولید هشت میلیون و 243 هزار تن فولاد در 10ماه نخست امسال اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در این مدت به تولید هشت میلیارد و 288 هزار تن محصول دست یافته ایم.
معاون وزیر صنایع اضافه کرد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سالگذشته سه درصد رشد داشته است.
هراتی نیک به راه اندازی واحد ششم فولاد مبارکه اصفهان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: پس از راه اندازی واحد زمزم خوزستان به عنوان نخستین واحداحیای مستقیم کشور که به دست کارشناسان و متخصصان ایرانی بومی سازی شده است، واحد ششم فولاد مبارکه نیز راه اندازی شد.
وی ابراز امیدواری کرد، واحدهای احیای در استانهای خراسان، هرمزگان و اردکان یزد نیز به نتیجه برسد.
معاون وزیر صنایع و معادن به واگذاری سهام در چارچوب اصل 44 اشاره کردو گفت: هم اکنون پنج درصد سهام مس ایران در بورس اوراق بهادار به صورت عمومی واگذار شده و پنج درصد سهام فولاد مبارکه و دیگر واحدها نیز در این بورس واگذار خواهد شد.
وی در خصوص ایجاد ظرفیت 29 میلیون تنی فولاد در کشور تا پایان برنامه چهارم گفت: این امر در دستور کار قرار گرفته و مقدمات کار نیز فراهم شدهاست.
هراتی نیک در مورد طرح جامع فولاد و واحدهای فولادسازی استانی افزود:برخی کارشناسان معتقدند که طرحهای 800 هزارتنی فولاد اقتصادی نیست ولی تجربه بالای کشور در زمینه صنایع فولاد و کار کارشناسی دقیق نشان می دهد اجرای این طرحها اقتصادی است و باعث رشد و توسعه مناطق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز در این آیین گفت: بسیاری از برتری های کشور در صنعت فولاد به دلیل وجود سنک آهن و انرژی در کشور است و این دو مزیت باعث شده تولید شمش در کشور صرفه اقتصادی داشته و از شرایط مناسب تری نیز برخوردار باشد.
«رحیم رستی» افزود: 40 تا 50 درصد شمش مورد نیاز گروه ملی صنعتی فولاد ایران توسط این گروه تولید می شود و با تبدیل ذوب قدیم به ذوب مدرن دراین گروه، در آینده 400 هزار تن شمش فولاد تولید خواهیم کرد.
وی جایگزینی کوره مدرن به جای قدیمی ترین کوره قوس الکتریکی در کوره های سنتی فولاد ایران را نقطه عطفی در صنایع فولاد دانست.
مدیرعامل گروه ملی صنعت فولاد ایران نیز در این آیین با اشاره به ثبت شش رکورد برای این گروه در طول سال جاری گفت: تا امروز بیش از 62 هزارتن فولاد در این گروه تولید شده و این رکورد تا پایان امسال بهتر خواهدشد.
«عبدالرضارسولی» زمان شروع عملیات اجرایی پروژه 43 هزار تنی فولادسازی را مربوط به به سال 79 دانست و اظهار داشت:از دو سال پیش کار نصب تجهیزات
پروژه آغاز شده و هم اکنون شاهد بهره برداری آن هستیم.
وی هدف نهایی این گروه را قرار گرفتن در فهرست چهار شرکت بزرک تولیدکننده فولاد در کشور عنوان کرد و ادامه داد: برنامه گروه دسترسی به تولیدیک میلیون تن فولاد است تا نیاز کارخانجات گروه در داخل تامین شود.
گفتنی است هزینه اجرای پروژه 430 هزار تنی فولادسازی ، 40 میلیون و 500هزار دلار و 174 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال46راه اندازی شده و کارخانه های آن در 9 کیلومتری جاده اهواز خرمشهر واقع است.
محصولات تولیدی این گروه شامل انواع محصولات فولادی ساختمانی نظیر انواع میلگرد، مفتول، تیرآهن، نبشی، ناودانی، تسمه و لوله های بیدرز مانسمان است.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران، دومین تولیدکننده محصولات فولادی در کشور است که هم اکنون در زمره صادرکنندگان عمده محصولات فولادی در خاورمیانه محسوبمی شود.

:
:
:
آخرین اخبار