تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۰۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانون های آلوده پسماند و نخاله دزفول در حال پاکسازی است
 

 رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: پاکسازی حریم تمام روستاها، شهرها و همچنین محورهای اصلی این شهرستان از پسماندها و نخاله های ساختمانی در حال انجام است.

مسعود نوری پور  با اشاره به اجرای طرح همه جانبه دزفول پاکیزه بیان کرد: نشست های متعدد مدیریت پسماند در دزفول طی چند ماه اخیر برگزار و در این نشست ها هماهنگی لازم برای به کارگیری تمام ظرفیت و توان دستگاه های اجرایی شهرستان در تحقق اهداف این طرح انجام شد.

وی با اشاره به شناسایی تمام نقاط و کانون های آلوده در این شهرستان افزود: پس از شناسایی تمام نقطه ها و کانون های آلوده با همکاری مشترک کارشناسان محیط زیست، بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان دزفول، عملیات گسترده پاکسازی این کانون ها آغاز شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ادامه داد: تا کنون پسماندها و نخاله های حاشیه روستاهای بنوت بالا و پایین، انجیرک، زراعی، انقلاب، زاویه مشعلی، شهرهای پیرامونی و همچنین محور دزفول به محمد بن جعفر پاکسازی، جمع آوری و به سایت دفن پسماند شهرستان منتقل شده است و پاکسازی سایر مناطق این شهرستان نیز در حال اجراست.

وی با تاکید بر استمرار اجرای طرح پاکسازی کانون های نخاله در این شهرستان طی ماه های آینده افزود: برنامه ریزی و زمان بندی لازم به منظور پاکسازی مستمر محورها و مسیر های پرتردد برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی در این شهرستان انجام شده است.

نوری پور با بیان اینکه متولی مدیریت و جمع آوری پسماندها در سطح شهر ها را شهرداری ها و در روستا ها دهیاری ها هستند بیان کرد: اگر چه شهرداری ها و دهیاری ها برای جمع آوری و مدیریت پسماند و نخاله های ساختمانی وظیفه قانونی دارند ولی همکاری و مشارکت همگانی شهروندان در اجرای این طرح می تواند نقش تعیین کننده در اجرای موفق این طرح داشته باشد.

 شهرستان دزفول با دارا بودن جاذبه های تاریخی، طبیعی فراوان سهم بسزایی در جذب گردشگر در استان خوزستان دارد.

وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان در شهرستان دزفول باعث شده در بیشتر ایام سال به ویژه نوروز، این شهرستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر کشور باشد.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار