تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزون بر چهار میلیون و ۸۲۵ هزار خدمت بهداشتی درمانی در دزفول ارایه شد
 

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: افزون بر چهار میلیون و ۸۲۵ هزار خدمت بهداشتی درمانی به شهروندان دزفولی در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.

محمدعلی شفیعی نیا با اشاره به آمار سامانه یکپارچه الکترونیک بهداشت (سیب) بیان کرد: طیف متنوعی از خدمات بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت پزشک، ماما، خدمات پرستاری، دارویی، دندانپزشکی و سایر مراقبت‌های بهداشتی به شهروندان در دزفول در سال ۱۴۰۲ ارایه شد.

وی ادامه داد: شهرستان دزفول از نظر جغرافیایی و جمعیتی، گسترده و پراکنده است از این رو مرکز بهداشت دزفول با توجه به رسالت خود، خدمات تعریف شده در بسته‌های خدمتی را به همه مناطق شهرستان حتی شهروندان ساکن در مناطق عشایری و سخت گذر ارائه داده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول توسعه عدالت سلامت در کل شهرستان را از جمله اولویت‌ها و اهداف دانشگاه علوم پزشکی دزفول برشمرد و افزود: ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری در سال جاری بیش از پیش در اولویت قرار گرفت و در این راستا علاوه بر احداث خانه‌های بهداشت در دورترین نقاط دزفول خدمات متنوعی توسط تیم‌های سلامت در این مناطق ارایه شده است.

وی افزود: مرکز بهداشت دزفول نه تنها در مناطق روستایی از طریق مراکز خدمات جامع سلامت در حال خدمات رسانی به مردم است بلکه در مناطق عشایری نیز با احداث خانه‌های بهداشت، این خدمات را از طریق بهورزان و تیم‌های سیاری به ساکنان ارائه می‌دهد.

شفیعی نیا گفت: علاوه بر اعزام تیم‌های متعدد سلامت به مناطق عشایری و رستاهای سخت گذر دزفول، تیم‌های سیاری بهداشتی و درمانی با طی مسافت‌های زیاد و طاقت فرسا مراقبت‌های بهداشتی را در دسترس شهروندان عشایری قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: عمده خدمات ارائه شده توسط تیم‌های سلامت به صورت رایگان و یا با تعرفه دولتی و ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 خانه‌های بهداشت بنوت با مساحت ۱۱۵ مترمربع به ارزش ۱۴ میلیارد ریال، خانه بهداشت شهید کریمی با مساحت ۱۱۵ مترمربع به ارزش ۱۳ میلیارد ریال، خانه بهداشت انقلاب با ۸۵ مترمربع به ارزش ۱۱ میلیارد ریال، خانه بهداشت شهید مطهری با مساحت ۸۵ مترمربع و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت شیرین آب با ۱۱۵ مترمربع مساحت و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و خانه بهداشت انجیرک با ۸۵ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌هایی است که بهمن امسال توسط وزیر بهداشت در دزفول به بهره برداری رسید.

همچنین در اواسط اسفندماه جاری نیز خانه بهداشت دورک در منطقه دره کاید به عنوان دورترین و سخت گذرترین خانه بهداشت این شهرستان با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار