تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۹۰۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارش باران در خوزستان تا فردا ادامه دارد
 

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی که از شب گذشته در استان فعال شده همچنان تا فردا صبح پایدار است.

محمد سبزه‌زاری سه‌شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این سامانه بارشی سبب باران ملایم تا شدید (تا اواسط امروز) و رگبار شدید توام با رعد و برق (بعد از ظهر تا شب) خواهد شد.

وی گفت: همچنین این سامانه سبب وزش بادهای متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما خواهد شد.

بیشترین حجم بارش باران طی امروز در خوزستان

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی امروز و امشب در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه شمال خلیج فارس طی امروز مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود تصریح کرد: پنحشنبه جوِ پایداری در استان حاکم خواهد بود.

  •  

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۴.۶ و دهدز با ۹.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شدند.

سبزه‌زاری بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان اهواز را در شبانه روز گذشته به ترتیب ۳۲.۷ و ۱۶.۲ درجه سانتیگراد عنوان کرد.

 اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

در شبانه روز گذشته بیدروبه اندیمشک با ۷۱ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار