تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی باعث آبگرفتگی معابر شادگان شد
 

بارش ۲۰ میلیمتر باران در شهر شادگان باعث آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها این شهر شد.

 بارش باران از صبح روز سه‌شنبه در شادگان آغاز و تداوم آن باعث آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر این شهر شد.

نیروهای خدمات شهری شهرداری و آبفا در حال تخلیه روان آبها هستند.


سرپرست امور آبفا منطقه شادگان سه شنبه در این زمینه گفت: پس از اعلام هواشناسی و ستاد بحران در خصوص وقوع بارش باران ۳۵ پمپ دفع فاضلاب در حال کمک به دفع آبهای سطحی در شهر هستند.

احمد شیخاچی افزود: ۶ ایستگاه پمپاژ فاضلاب مجهز به برق اضطراری هستند که در صورت قطعی برق مشکلی بابت کمک به دفع آبهای سطحی نداشته باشیم.

وی گفت: به دلیل پیش بینی بارش باران ، تمامی مرخصی های مسئولین آبفا منطقه شادگان لغو شد و همه کارکنان مربوطه درحال کمک به تخلیه روان آبها هستند.

 اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی، رگبار شدید باران و رعد و برق از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از اواسط روز دوشنبه تا چهارشنبه (به ویژه روز سه شنبه) سامانه قدرتمند و فعالی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بیشترین حجم بارش‌ها طی روز سه شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار