تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجموعه بزرگ و دیدنی آبشارهای آرپناه در لالی


«آبشارهای آرپناه» از مکان‌های گردشگری شهرستان لالی خوزستان است که حتی در فصل گرم سال نیز برای گردشگران جذابیت دارد.

 خوزستان جزو استان‌های گرمسیری ایران محسوب می‌شود اما مناطق خوش‌آب‌وهوایی چون آبشارهای آرپناه در آن خودنمایی می‌کنند که به‌لطف چشم‌انداز منحصر به‌ فرد ، آب‌و هوای مطبوع و دسترسی آسان، محلی ایده ال برای اوقات فراغت گردشگران و مردم بومی به حساب می‌آیند.
آبشارهای آرپناه که به‌عنوان «آبشارهای کسد» نیز شناخته می‌شوند، در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان لالی و حدود ۲۱۲ کیلومتری شهر اهواز قرار دارند.
این آبشارهای زیبا و دیدنی خارج از شهر و در دامنه‌ی کوه قرار دارند و از همین رو باید با خودروی شخصی یا تاکسی دربست راهی این منطقه شوید و منتظر جاده‌ای باریک، کوهستانی و پرپیچ‌وخم باشید. از جاده لالی  به‌ سمت آرپناه حرکت کنید تا به این آبشارهای زیبا برسید.
آبشارهای آرپناه، از جاذبه‌های شهرستانی لالی است که سرچشمه‌ی آن از چشمه‌های نزدیک به آبشارها نشئت می‌گیرد و آب آن با طی مسیری طولانی، به آب چشمه تلوک (بی بی ترخان) و آب شور (سور) می‌پیوندد و در نهایت در پایین‌دست به رود کارون می‌ریزد. آب چشمه در چند نقطه به‌شکل آبشار درمی‌آید و چندین آبشار را تشکیل می‌دهد. بستر این آبشارها به حدی وسیع است که باعث خنک‌شدن محیط اطراف می‌شود. در طول مسیر آب، تعدادی آسیاب آبی نظیر آسیاب‌های پلنگ و نهنگ وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.
آبشارهای آرپناه بین کوه‌ها قرار گرفته‌اند و از همین رو حتی در تابستان‌ها نیز تاحدودی هوای خوبی دارد؛ ضمن اینکه نزدیکی چشمه با آبشار نیز باعث سردی آب شده است و چه چیزی بهتر از آب‌تنی در گرمای تابستان می‌تواند آدمی را سرحال آورد؛ اما این همه ماجرا نیست، باغ‌ها و درختان سرسبز این آبشار را احاطه کرده و محیطی زیبا و دیدنی به وجود آورده‌اند. در برخی نقاط، دیوارها با خزه و ریشه درختان آراسته شده‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار