تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت در زمان ویسی رفاقتی بسته شد/ کمالوند را فراری دادند
صنعت در زمان ویسی رفاقتی بسته شد/ کمالوند را فراری دادند

یک مربی فوتبال معتقد است صنعت نفت در لیگ بیست و سوم رفاقتی بسته شد.

 صنعت نفت آبادان که در لیگ بیست و دوم در آخرین هفته از رقابت‌ها با پیروزی برابر گل‌گهر سیرجان به شکل دراماتیکی از سقوط گریخت. با این حال اوضاع برای صنعت نفت در لیگ بیست و سوم باز هم خوب پیش نرفته در پایان هفته بیست و سوم با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

احمد خلیفه در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت صنعت نفت آبادان اظهارکرد: باید این را بپذیریم که نفت آبادان امسال با تفکرات ویسی بسیار ضعیف بسته شد. مدیریت صنعت نفت اختیار جذب بازیکن را به ویسی واگذار کرد اما متاسفانه او بازیکنانی را جذب تیم بزرگ صنعت نفت کرد که در سطح لیگ برتر نبودند. به یاد دارم در ابتدای شروع نیم فصل اول در برنامه صفحه ورزشی سیمای آبادان به همراه امید حمدی اصل ستاره و کاپیتان سابق نفت حضور پیدا کردیم و انتقاداتی در راستای دلسوزی نسبت به جذب بازیکنان جدید داشتیم ولی متاسفانه ویسی هیچ‌گاه نپذیرفت که صنعت نفت ضعیف بسته شده و تایید صحبت‌های من، نتایج ضعیف وحواشی بسیار زیادی بود که هیچ‌گاه حل نشد.

او ادامه داد: باید بپذیریم که نفت تا قبل از آمدن کمالوند هیچ‌گاه نفت مورد نظر هواداران نبود. مدل بازی نفت با آمدن کمالوند دچار تغییرات زیادی شده اما واقعا ابزار اصلی هر مربی برای نتیجه‌گیری بازیکن باتجربه و تاثیرگذار است. در بازی با سپاهان پرمهره و تنها تیم صعود کرده به دور دوم مسابقات آسیایی، نفت خیلی تلاش کرد و واقعا آنالیز خوبی از سپاهان داشتند. بازی سنگینی بود که نفت موفق به پیروزی شد.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا کمالوند که اکنون دائما از کمبود باریکن انتقاد می‌کند، در نیم فصل در صنعت نفت نماند و اردوی تیم را ترک کرد در حالی که فرصت لازم را برای بستن تیم مدنظر خود داشت، گفت: کسانی که به عنوان مشاور و کارگروه در کنار مدیریت نفت به دنبال فراری دادن کمالوند در نیم فصل شدند، در زمانی که کمالوند با بازیکنان بزرگی به توافق رسیده بود. کمالوند در آن زمان می‌توانست نفت متفاوتی به معرض نمایش بگذارد، امروز باید جوابگوی مردم باشد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که پس وقتی کمالوند با آگاهی از چنین شرایطی صنعت نفت را پذیرفت، به نظر می‌آید دیگر حق اعتراض ندارد، عنوان کرد: قطعا کمالوند می‌دانست وضعیت صنعت نفت چگونه است و هدایت نفت را بپذیرفت که این نیز به خاطر عشق، مردانگی وتعصب زیاد او به نفت بود.  هیچ مربی جرات هدایت نفت را نداشت چون با بودن افرادی که در اطراف صنعت نفت بودند، موفقیت به دست نمی‌آمد. چرا آقایان در آن برهه به جای بازیکن‌گیری، وقت خود را صرف تخریب مربیان مدنظر کمالوند کردند؟ امروز اگر منتقد هستم، دارای مدرک درجه A آسیا هستم و تحصیلات دانشگاهی بنده کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی است.

خلیفه با بیان این که متاسفانه صنعت نفت در فصل جدید مثل گوشت قربانی بین دوستان تقسیم شد و نتیجه‌اش هم کسب نتایج فاجعه‌بار تیم با وجود تغییرات تا قبل از آمدن کمالوند بود، افزود: چرا آن گلر عراقی ضعیف با نظر سرمربی و مربی گلر وقت نفت جذب شد. او کیفیت نداشت و روی شکست‌های نفت تاثیر گذار بود.

این مربی درباره شانس بقای صنعت نفت نیز گفت: من معتقد هستم کار سخت اما شدنی است. کمالوند مربی باتجربه‌ای است. فوتبال آبادان در سال‌های قبل، سازندگی لازم را نه در بخش بازیکن و نه در بخش مربی نداشته است و مطمئن هستم تنها مربی که می‌تواند به نفت کمک کند و تاثیرگذار باشد و حاشیه را کنترل کند، کمالوند است. باور کنید کمالوند امروزی، بسیار باتجربه تر از کمالوند فصل ۹۶ است.

او تاکید کرد: نتایج امروز نفت حاصل تفکرات افراد سیاسی و انتخاب‌های رفاقتی است و مردم این افراد را شناخته و آن‌ها باید پاسخگو باشند. ضمن این که پذیرفتن هدایت نفت توسط کمالوند خواسته هواداران نفت بود و مدیریت نفت را مجبور کردند بهترین گزینه را انتخاب کند. قطعا مربیان بزرگ در روزهای سخت مشخص می‌شوند.

خلیفه عنوان کرد: به بقا صنعت نفت امیدوارم زیرا نفت آبادان فاکتوری به نام یار دوازدهم دارد که در تیم‌های دیگر نمی‌توان پیدا کرد. به هر حال متاسفانه صنعت نفت در این فصل، رفاقتی بسته شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار