تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان هندیجان گندم را به مراکز خرید تحویل دهند

 فرماندار هندیجان با اشاره به شروع برداشت گندم در این شهرستان گفت: برنامه ریزی لازم به منظور افزایش مراکز خرید گندم در این شهرستان انجام شده است.

حسین بحرکانی دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع برداشت گندم در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر ساله گندم شهرستان توسط ۲ مرکز خرید بزرگمهر هندیجان و بهمن چم خلف عیسی انجام می گرفت و بخشی از آن بخاطر بعد مسافت توسط کشاورزان به مراکز خرید شهرستان های همجوار فروخته می شد که امسال اقدامات لازم جهت فعال سازی مرکز سوم خرید گندم در روستای دهملا برنامه ریزی شده و با راه اندازی آن بخشی از مشکلات کشاورزان حل می شود.

 

بحرکانی با بیان اینکه در حاضر ۱۱۱ کمباین در این شهرستان مشغول برداشت گندم می باشند گفت: اقدامات لازم جهت تامین سوخت مورد نیاز این ماشین آلات نیز به انجام رسیده است.

فرماندار هندیجان ادامه داد: تاکنون از سطح اراضی زیر کشت این شهرستان حدود پنج هزار و ۹۸۹ هکتار برداشت شده و حدود ۱۵ هزار رو ۱۸۶ تن گندم نیز خرید و به مراکز خرید در این شهرستان تحویل شده است.

وی گفت: علاوه بر گندم حدود ۲۵ هکتار جو نیز در این شهرستان کشت شده است.

بحرکانی تاکید کرد: امسال با توجه به وضعیت بارندگی ، شوری آب و خشکی مرتب رودخانه ی زهره در فصل کشت و علیرغم سه بار رهاسازی آب از سد چم شیر و یک بار از سد کوثر، کشاورزان این شهرستان سال سختی را تجربه کردند.

وی افزود: پیشبینی می‌شود برداشت گندم در این شهرستان تا ۲۰ اردیبهشت ادامه داشته باشد.

شهرستان هندیجان ۳۱ هزار و ۷۴۰ هکتار سطح قابل برداشت دارد که سال گذشته حدود ۴۳ هزار تن از این اراضی گندم برداشت شده است.

:
:
:
آخرین اخبار