تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - پرسپولیس تهران، کمالوند به فکر فرار از انتهای جدول

 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم شرایط متفاوتی در جدول رده‌بندی دارند که یکی برای پیروزی و انتظار لغزش رقیب دیرینه خود برای صعود به صدر جدول و دیگری برای فرار از انتهای جدول سه امتیاز این دیدار حساس را نشانه رفته‌اند.

 در یکی از دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر خلیج فارس تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران در حالی ساعت ۱۹ پنجشنبه هفته جاری به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم راهی جز کسب سه امتیاز ندارند.

صنعت‌نفت آبادان که در این فصل با کسب نتایج دور از انتظار و ضعیف خطر سقوط را به شدت احساس می‌کنند برای فرار از قعر جدول و امیدواری برای ماندن در لیگ برتر نیاز به سه امتیاز این دیدار حساس را هدف قرار داده‌ و از دست دادن امتیاز در این بازی کار را در ادامه مسابقات برای آنها سخت خواهد کرد.

پرسپولیس تهران با داشتن چندین بازیکن ملی پوش و مطرح از ابتدای لیگ، خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کرد و اکنون سپاهان، تراکتور و استقلال را رقیب خود را در راه قهرمانی می‌بیند و برای ماندن در کورس باید از سد میزبان بحران‌زده خود بگذرد.

سرخپوشان پایتخت هفته گذشته در دیداری سخت ملوان انزلی را شکست داد تا با کسب یک امتیاز کمتر از استقلال رقیب سنتی خود و با کسب ۴۹ امتیاز در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال قرار بگیرند این تیم برای صعود به صدر جدول فقط سه امتیاز از رقیب آبادانی هستند تا در صورت لغزش رقیب خود بار دیگر به صدر جدول صعود کنند.

صنعت‌نفت آبادان با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و یکی از نامزدهای سقوط به لیگ دسته یک است، زردپوشان آبادانی در بازی گذشته در اهواز برابر استقلال خوزستان شکست خورد تا زنگ خطر بیشتر از قبل برای این تیم به صدا در آید و اکنون برای فرار از بحران راهی جز غلبه بر پرسپولیس مدعی قهرمانی ندارد.

تیم صنعت‌نفت آبادان با سه پیروزی، هفت تساوی و ۱۳ شکست و کسب ۱۶ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد و تاکنون ۱۸ گل زده و ۳۶ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

در آن سوی میدان شاگردان گل‌محمدی، با ۱۴ برد، هفت تساوی و ۲ باخت و کسب ۴۹ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند و در برابر حریفان خود ۳۰ گل زده و ۱۳ گل خورده را در کارنامه دارند.

پرسپولیس تهران با ۳۰ گل زده در فاز هجومی تیمی زهردار نشان داده در حالی که خط دفاعی صنعت‌نفت بسیار شکننده نشان داده و روز سختی برای کنترل مهاجمان فرصت طلب قرمزپوش تهرانی خواهد داشت.

تیم صنعت‌نفت با اینکه روزهای تاریکی را سپری می‌کند اما برابر حریفان بزرگ کاملا آماده است و بازی‌های هجومی ارایه داده و بدون شک تیم پرسپولیس تهران با حریفی پرانگیزه روبه‌رو خواهد شد.

این دیدار جدال هافبک‌های باتجربه ۲ تیم است جایی که در خط میانی تیم صنعت‌نفت بازیکنان با تجربه‌ای مانند طالب ریکانی و مصطفی احمدی حضور دارند و در آن سوی میدان نیز مسعود ریگی و سروش رفیعی رهبری خط میانی سرخ‌پوشان تهرانی را به عهده دارند که جدال این چهار بازیکن با یکدیگر در کسب نتیجه تاثیرگذار خواهد بود.

در خط دفاعی پرسپولیس حسین کنعانی زادگان و گیورگی گولسیانی حضور دارند که عبور از آنها برای هر مهاجمی دشوار خواهد بود ۲ مدافعی که سرشار از تجربه هستند اما در تیم صنعت‌نفت آبادان میثم تهیدست رهبر خط دفاعی در این فصل بسیار پر اشتباه ظاهر شده که باید در کنار عرفان قهرمانی جوان برابر مهاجمان تکنیکی و شوت زن پرسپولیس مقاومت کند.

تقابل عیسی آل‌کثیر و عرفان قهرمانی در خط دفاعی صنعت‌نفت و علی یوسف و حسین کنعانی زادگان در خط دفاعی پرسپولیس و طالب ریکانی و سروش رفیعی در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این بازی گفت: بازی برای ما حساسیت زیادی دارد و هیچ راهی جز غلبه بر حریف تا دندان مسلح خود نداریم.

عرفان قهرمانی افزود: البته ما انگیزه بسیار بالایی برای شکست دادن حریف مدعی خود داریم و تا سوت پایان برای کسب سه امتیاز تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: برای کسب سه امتیاز این بازی به حمایت همه جانبه هواداران نیاز داریم و آنها نباید جای خالی در ورزشگاه بگذارند و تا پایان بازی به تیم روحیه دهند.

قهرمانی بیان کرد: ما شرایط خوبی در جدول نداریم و شکست دادن پرسپولیس هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ جایگاه تیم ما را با شرایط مناسبی مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل باشگاه صنعت‌نفت آبادان گفت: به‌ علت بهبود شرایط تیم و رهایی از انتهای جدول، برای شکست پرسپولیس وارد میدان می‌شویم و کار را برای قهرمانی این تیم سخت می‌کنیم.

محمدحسین رحمانی درباره بازی این تیم برابر پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر توضیح داد: در هر شرایطی بازی با سرخابی‌های پایتخت حساسیت خاص خود را دارد و بازیکنان در دیدار با این دو تیم انگیزه متفاوتی دارند.

وی اضافه کرد: این بازی هم برای ما و هم برای پرسپولیس سرنوشت‌ساز است و این تیم به دنبال قهرمانی‌ و در کورس با استقلال است و ما نیز به دنبال بقا در لیگ هستیم که همین موضوع حساسیت این دیدار را دوچندان خواهد کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار