تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۴ هزار بانوی خوزستانی در دوره‌های مهارتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای شرکت کردند

  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان این که زنان خانه‌دار و سرپرست‌ خانوار در اولویت مهارت‌آموزی هستند گفت: ۸۴ هزار و ۷۴ نفر از بانوان در دوره‌های آموزش مهارتی آموزشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی در سال ۱۴۰۲ شرکت کردند.

شهرام ملایی هزاروندی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی ویژه بانوان با هدف کسب و ارتقای مهارت، کارآیی و کارآفرینی نیروی انسانی در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر اجرا شد.

وی افزود: این آموزش‌ها در مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته معادل ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۹۰۶ نفر ساعت آموزش‌ مهارتی ویژه بانوان ارائه شده است.

ملایی هزاروندی با بیان این که بیشتر آموزش‌های مهارتی ارائه شده در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه شدند گفت: از مجموع آموزش‌ها، ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۴۳ نفر ساعت در آموزشگاه‌های مراکز دولتی و هفت میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۶۳ نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سراسر استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: از ۸۴ هزار و ۷۴ نفر دوره که برای بانوان برگزار شد ۶۲ هزارو ۱۲۱ نفر آن در بخش غیر دولتی و ۲۱ هزارو ۹۵۳ نفر در مراکز ثابت دولتی اجرا شده است.

 

ملایی هزاروندی با بیان این که بیشترین رشته‌های مورد استقبال بانوان در مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در بخش خدمات بوده است گفت: این آموزش‌ها با هشت میلیون و ۸۱۱ هزارو ۵۱۸ نفر ساعت برگزار شد که در بخش خصوصی شامل رشته‌های آرایش و پیرایش، بهداشتی و فناوری اطلاعات و در مراکز دولتی در رشته‌های صنایع دستی، هنرهای تجسمی و طراحی دوخت بوده است.

وی افزود: با توجه به تحولات بازار کار در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه جدی قرار گرفته است تا افراد، متناسب با نیاز بازار کار آموزش و مهارت‌های لازم را فرا بگیرند، لذا ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار، کوتاه‌ترین مسیر برای تامین اشتغال پایدار و رفع دغدغه‌های درآمدی زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ابراز امیدواری کرد: با فعالیت کارگاه‌های آموزشی با تمام ظرفیت، بتوان گام موثری در جهت مشارکت بانوان در تولید و رشد اقتصادی کشور برداشت.

  ۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار