تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۱ هزار تن خوشه طلایی گندم از مزارع خوزستان برداشت شد

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار تن خوشه طلایی گندم از سطح مزارع خوزستان برداشت شده است.

عبدالرضا سیداحمدی  بیان کرد: برداشت گندم که مهمترین محصول کشاورزی کشور است از ۲۰ فروردین آغاز شده و ۱۰۵ مرکز خرید این محصول را برعهده دارند.

وی اظهارکرد: تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران خریداری شده و امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.

۱۲ هزار تن کلزای خوزستان به کارخانجات روغن‌کشی منتقل شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص برداشت کلزا نیز گفت: برداشت کلزا نیز از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت و در حال حمل به کارخانجات است.

وی با بیان اینکه امسال بخش خصوصی توانسته بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت کند اظهار امیدواری کرد: این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

سیداحمدی گفت: امسال در مدت مشابه، ۱۰ هزار تن بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و امیدواریم به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

بیشترین سطح چغندرقند پاییزه کشور در خوزستان کشت شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت چغندرقند نیز بیان کرد: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه استراتژیک است که بیشترین سطح چغندرپاییزه با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

سیداحمدی گفت: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام پیگیری‌ها برای این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار